با توجه به ممنوعیت واردات پارکت لمینت حتما برای شما هم سوال پیش آمده که به کدام یک از برندهای داخلی می‌توان اعتماد کرد؟ اصلا بهترین پارکت لمینت ایرانی کدام است؟ در این مقاله ما قصد داریم ویژگی‌های یک پارکت لمینت با کیفیت را بررسی کنیم. در ادامه نیز به بهترین پارکت لمینت ایرانی با برند لکسون می‌پردازیم.

بهترین پارکت لمینت ایرانی

عوامل متعددی در خوب یا بد بودن یک برند پارکت لمینت دخیل است و از این‌رو نمی‌توان گفت که کدام برند بهتر است؟ به طور کلی بهترین پارکت لمینت‌های دنیا تولید کشورهای آلمان، بلژیک و ترکیه است. البته که به دلیل ممنوعیت واردات پارکت لمینت در زمان نگارش این مقاله، صحبت از برندهای خارجی معنایی ندارد و کاری بی‌فایده است. با توجه به ممنوعیت واردات این محصول، راه برای تولیدکنندگان داخلی باز شد تا دست به کار شوند و اقدام به تولید پارکت لمینت نمایند. برندهای متعددی با به کارگیری دانش و تخصص و تکنولوژی‌های روز سعی در تولید پارکت لمینت باکیفیت کردند تا این خلا پر شود. در این میان می‌توان به برند لکسون اشاره کرد که نمونه‌ای از بهترین پارکت لمینت‌ ایرانی است.

ویژگی‌های بهترین پارکت لمینت ایرانی

  • کیفیت مغزی
  • نوع روکش
  • کیفیت قفل و کلیک‌ها
  • نوع کاغذ بالانس
بهترین پارکت لمینت ایرانی

عوامل مختلفی دست در دست یگدیگر می‌دهند تا یک برند تبدیل به نمونه‌ای باکیفیت شود. با توجه به وضعیت تحریم‌ها و عدم ورود مواد اولیه و باکیفیت، کار برای تولیدکنندگان داخلی سخت‌ و قطعا توان رقابت با برندهای خارجی را ندارند. با این‌حال نمونه‌هایی از بهترین پارکت لمینت ایرانی وجود دارد که محصولات آن‌ها دارای  ویژگی‌های خاصی هستند؛ در این بخش به این ویژگی‌ها ‌می‌پردازیم.

  • کیفیت مغزی

مهم‌ترین بخش پارکت لمینت، مغزی آن است. لازم است بدانید که مغزی پارکت لمینت از دو نوع ورق تولید می‌شود:

  1. ورق‌های ام دی اف (MDF)

از آن‌جایی که یکی از مواد اولیه‌ی ورق‌های ام دی اف مقوا است در نتیجه این ورق‌ها برای پارکت لمینت گزینه‌ی مناسبی به شمار نمی‌روند. زیرا  مقوا در برابر رطوبت مقاومت بسیار پایینی دارد. علاوه بر این به دلیل بافت نرمی که دارد امکان پرس سنگین را ندارد و از این‌رو این ورق‌ها مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت و فشار دارند.

  1. ورق‌های اچ دی اف (HDF)

برخلاف ورقه‌های ام دی اف، ورقه‌های اچ دی اف از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و فشار برخوردار هستند. زیرا در تولید آن‌ها به جای مقوا از خمیر چوب با فشردگی و چگالی بالا استفاده می‌شود. در نتیجه این ورقه‌ها بهترین گزینه برای استفاده در مغزی پارکت لمینت هستند. همین عامل نیز بر افزایش قیمت پارکت لمینت‌هایی که از اچ دی اف ساخته می‌شوند تأثیرگذار است.

  • نوع روکش

عامل مهم و تأثیرگذار دیگر در کیفیت پارکت لمینت روکش یا کاغذ دکوران است. اگر روکش نامناسب و بی‌کیفیت باشد نمی‌تواند از پارکت لمینت در برابر خط‌وخش محافظت کند و در نهایت ظاهر زیبای لمینت از بین می‌رود.

  • کیفیت قفل و کلیک‌ها

یکی دیگر از عواملی که منجر به بالا رفتن کیفیت پارکت لمینت می‌شود کیفیت قفل و کلیک‌ها است. قفل و کلیک‌هایی که از نوع ولنگه هستند، کیفیت بالایی دارند. زیرا هنگام نصب نیاز به ضربه زدن با چکش نیست و با فشار دست در یکدیگر فرو می‌روند. این عامل مانع از درز انداختن و لبه دادن پارکت لمینت هنگام نصب می‌شود. ضمن این‌که آغشته بودن کلیک‌ها به پارافین امر مهمی است و منجر به افزایش طول عمر لمینت می‌شود.

  • نوع کاغذ بالانس

کاغذ بالانس اولین بخش از پارکت لمینت است که در مجاورت مستقیم با کف قرار می‌گیرد. جنس این کاغذ از ملامین است تا مانع نفوذ رطوبت به لایه HDF شود. در نتیجه بالا بودن کیفیت کاغذ بالانس منجر به  بالا رفتن کیفیت پارکت لمینت می‌شود.

پارکت لمینت لکسون نمونه‌ای از بهترین پارکت لمینت ایرانی

همان‌طور که اشاره کردیم برند لکسون نمونه‌ای از بهترین پارکت لمینت ایرانی، به شمار می رود. این پارکت لمینت در 10 رنگ خاص و جذاب تولید و به بازار عرضه می‌شود. HDF به کار رفته در آن از بهترین نمونه‌های HDF در بازار است که بیش‌ترین چگالی و تراکم را دارد که منجر به بالا رفتن مقاومت آن در برابر نفوذ رطوبت و فشار می‌شود.

علاوه بر نوع مغزی، عامل مهم دیگری که پارکت لمینت لکسون را به بهترین پارکت لمینت ایرانی تبدیل می‌کند، نوع روکش‌های آن است که  از نوع وارداتی و ایمباس (برجسته) است. لازم است بدانید که سیستم کلیک پارکت‌ لمینت لکسون از نوع ولنگه است و کاملا آغشته به پارافین است. همچنین کاغذ بالانس پارکت لمینت لکسون کاملا ملامینه است. این امر مانع از انتقال و جذب رطوبت کف به پارکت لمینت می‌شود و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای محیط‌های مرطوب و شرجی می‌باشد.

بهترین پارکت لمینت ایرانی

در نهایت لازم است بدانید که هر بسته از پارکت لمینت لکسون 1.822 متر مربع را پوشش می‌دهد. عرض آن 20 سانتی‌متر و طول هر ورق 1.20 متر و ضخامت آن 8.3 میلی‌متر است.

سعی ما در این مقاله این بود که شرح کاملی از برند لکسون به عنوان یک نمونه از بهترین پارکت لمینت‌ ایرانی را به شما عزیزان ارائه دهیم. شما برای مشاهده‌ی انواع پارکت لمینت لکسون در طرح و رنگ متنوع می‌توانید به بخش محصولات وب‌سایت راشین مراجعه کنید.

 فراموش نکنید که کارشناسان با تجربه ما در ایده ‌آرای راشین همواره آماده‌ی ارائه‌ی هرگونه مشاوره در حوزه‌ی دکوراسیون هستند. 

در نهایت از این‌که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید دست‌های‌تان را به گرمی می‌فشاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *