سرویس بهداشتی فضایی مهم در هر خانه ای است و لازم است که  به ان اهیمت داده شود. در صورتی که سرویس بهداشتی منزل شما قدیمی است و به عبارتی تمام کف و دیوار های ان کهنه و فرسوده شده است ، میتوانید با بازسازی و ایجاد تغییرات ، فضایی زیبا و مدرن داشته باشید.

حتما این سوال برایتان پیش می اید که بازسازی سرویس بهداشتی از کجا شروع میشود و باید چه کارهایی انجام داد و چه نکاتی را باید رعایت کرد تا بعد از انجام فرایند بازسازی ، نارضایتی به وجود نیاید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل بازسازی سرویس بهداشتی بپردازیم تا ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

بهتر است برای دریافت نتیجه به نحو احسن ،بازسازی سرویس بهداشتی منزلتان را به عهده کسانی که در این کار تخصص دارند بگذارید .

در این صورت ممکن است هزینه های شما برای بازسازی سرویس بهداشتی افزایش پیدا میکند و اگر بودجه کمتری دارید و نمیتوانید هزینه بیشتری کنید و تمایل دارید صفر تا صد مراحل بازسازی را خودتان انجام دهید تا کمی در هزینه ها صرفه جویی شود بهتر است این مطلب را انتها مطالعه کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی

تخمین هزینه بازسازی و تهیه لیست متریال

در ابتدا باید حتما در باره طرح و ایده نهایی سرویس بهداشتی فکر کنید و تصمیم گیری کنید تا ازین طریق بتوانید متریال مورد نیاز برای بازسازی را تامین کنید. تا حدودی هزینه تقریبی نیست دستتان می آید.

بنابراین لیست دقیقی از متریالی که میخواهید تهیه کنید ، اماده کنید و هزینه ها را حدودی تخمین بزنید.

تخریب و اماده سازی زیر ساز سرویس بهداشتی

در این مرحله نیاز است که بخش هایی که میخواهید بازسازی کنید را تحریب کنید و زیر سازی هایی مثل لوله کشی ، شیرالات و دوش را اماده کنید.

دقت کنید که سیم کشی های توکار و عایق بندی نیز در این مرحله باید انجام شود.

 ( امروزه سرویس بهداشتی های مدرن دارای نور پردازی ها و سیم کشی های توکار هستند. )

بازسازی کف ، دیوار و سقف

این مرحله که کاشی سرامیک نصب میشود تازه تغییر و تحول سرویس بهداشتی به چشم می اید. بهتر است نصب کاشی سرامیک با  با تراز اندازه گیری شود تا همه بند کشی ها یکسان و هم اندازه باشند.

اندازه گیری با تراز باعث میشود تا بعد از فرایند نصب ، کف دچار ناهمواری نشود.

حتما توجه داشته باشید که شیر در کف به سمت کف شور اهمیت بالایی دارد چون اب را به سمت کف شور هدایت میکند.

پوشش دیوار ها نیز میتواند از کاشی یا رنگ باشد و برای سقف هم میتوانید از کناف یا پی وی سی یا طلق باشد.

نصب تجهیزات حمام

اجرای کابین دوش راه حل خوبی برای جدا سازی فضای حمام و سرویس بهداشتی است و همین امر موجب به حداقل رسیدن میزان آلودگی و رسوب میشود علاوه بر تمام این ها از لحاظ زیبایی نیز جلوه ی بهتری دارد و در مصرف انرژی در فصول سرد سال صرفه جویی میشود.

حالا زمان آن رسیده است که دوش و شیر آلات و توالت فرنگی را نصب کنید و در مرحله اخر آینه را نیز اضافه کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی ایرانی

ممکن است در همه خانه ها توالت فرنگی نباشد و سرویس بهداشتی ایرانی موجود باشد و برای بازسازی آن هم ما توضیحاتی میدهیم.

برای اجرای سرویس ایرانی حتما دقت کنید که فاصله 25 تا 30 سانتی متری از هر دیوار داشته باشد. سرویس بهداشتی ایرانی امروزه حالت مدرن تری به خود گرفته است و میتوانید برای خرید روشوویی و کمد خلاقیت به خرج دهید و کمد و روشویی را طبق سلیقتان یا کلاسیک یا مدرن و مینیمال انتخاب کنید.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *