بازسازی ساختمان‌های قدیمی و کلنگی امروزه بسیار رایج و معمول است. این بناها به صورت آپارتمان یا ویلایی هستند. شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند با صرف هزینه‌ی کمتر، این فضاها را بازسازی کنند. بازسازی ساختمان قبل از انجام نوسازی انجام می‌شود. قبل و بعد خانه‌ها باید از نظر چیدمان و دکوراسیون، با یکدیگر متفاوت باشد. این موضوع هم به بازسازی و هم نوسازی مربوط می‌شود. در بیشتر مواقع برای ایجاد تغییرات در یک ساختمان، از دو روش استفاده می‌شود. شاید بتوان این دو شیوه را انواع بازسازی نامید.

بازسازی ساختمان های قدیمی

 

توجه به سبک معماری مورد نظر مشتری می‌تواند به طراح در اجرای پروژه کمک کند. سبک مدرن، کلاسیک و … از شیوه‌های پرکاربرد هستند. گاهی یک خانه‌ی قدیمی دارای یک فضای سنتی است. این فضا بر طبق نظر مشتری طراحی می‌شود. ممکن است وی خواهان تعمیر و تعویض بخش‌های مختلف نباشد. در واقع ترجیح دهد سبک معماری رعایت شود.

 

انواع بازسازی ساختمان

همانطور که گفته شد در هنگام بازسازی، باید به نکات مختلفی توجه کرد. انواع متنوع بازسازی منجر به طراحی فضاهایی با چیدمان متفاوت خواهد شد. بازسازی معمولا به صورت سبکی و یا حفاظتی انجام می‌شود. در ادامه هر دو نوع بازسازی ساختمان های قدیمی و جدید را شرح خواهیم داد.

بازسازی ساختمان های قدیمی

 

بازسازی با توجه به سبک معماری ساختمان

برای اجرای یک پروژه ، باید از یک نوع خاص از بازسازی استفاده کرد. گاهی بنا با سبک خاصی طراحی شده است. این بر عهده‌ی مشتری است که تمایل داشته باشد که سبک مورد نظر حفظ شود یا نه. به همین دلیل در این کار طراح به مشتری این حق انتخاب را خواهد داد. سبک معماری ممکن است بومی و سنتی باشد. در این صورت المان‌های مربوط به آن باید از بین نروند. بازسازی خانه با هزینه کم از طریق جستجو در اینترنت و پیدا کردن یک شرکت معماری قابل انجام است.

 

بازسازی ساختمان‌های قدیمی با روش حفاظتی

در این روش که یکی از شیوه‌های پرکاربرد در بازسازی ساختمان است، ممکن است نیاز به تعمیرات اساسی وجود داشته باشد. به این معنی که فضا یا بنای مورد نظر باید تحت تعمیر و مرمت ساختاری قرار بگیرد. زیرا در اغلب این بناها، تعمیرات اصولی و دقیق نیاز است. این نوع بناها به دلیل قدمت بالا از لحاظ زیرساخت دچار مشکلاتی شده اند. بازسازی حافظتی به همین دلیل انجام می‌شود.

بازسازی ساختمان های قدیمی

 

بازسازی خانه‌های قدیمی قبل و بعد

امروزه کسانی که به دنبال بازسازی یک خانه هستند، قبل از انتخاب گروه بازسازی، عکس های قبل و بعد را در اینترنت جستجو می‌کنند. در واقع گاهی همین تصاویر از قبل و بعد یک بنا می‌تواند به عنوان یک نمونه کار مناسب ارائه شود. شرکت‌ راشین، در هنگام بازسازی و نوسازی، تصاویری این چنینی را برای معرفی شرکت به مشتریان ارائه می‌دهد. بازسازی ساختمان‌های قدیمی در تهران و سایر شهرها دارای هزینه‌های متفاوتی است. ممکن است یک پروژه در یک شهرستان با هزینه‌ی کمتری نسبت به مکان‌های دیگر انجام شود.

نوع مصالح، گروه بازسازی و … می‌توانند روی قیمت بازسازی تاثیر مستقیم داشته باشند. عکس قبل و بعد یک خانه معمولا نشان‌دهنده‌ی تبحر یک طراح در اجرای پروژه است. یک خانه‌ قدیمی ممکن است از نظر سیستم لوله‌کشی و تاسیسات نیز دچار مشکل باشد. بنابراین نمی‌توانیم تنها از روی عکس، کیفیت کار را بسنجیم. گاهی از نظرات مشتریان یک شرکت می‌توان از طریق مراجعه به سایت، مطلع شد.

 

بازسازی خانه‌های کوچک

برخی از بناها به ویژه آپارتمان‌ها با متراژ کوچک طراحی می‌شوند. این خانه‌ها ممکن است قدیمی باشند. به همین دلیل نیاز به بازسازی دارند. بازسازی خانه چهل متری یا پنجاه متری از این قبیل بازسازی‌ها است. در اینستاگرام قبل و بعد خانه‌های بازسازی شده به صورت عکس نشان داده می‌شود. بیشتر این فضاها دارای متراژ پایین هستند. طبیعتا هزینه‌ی تعمیرات در یک خانه‌ی کوچک بسیار کمتر از ساختمان با متراژ بالا است. خانه‌های فرسوده کوچک، خانه شمالی با مساحت کم و … همه با استفاده از بازسازی، قابل استفاده‌ی مجدد خواهند شد.

عکس از بازسازی منزل معمولا روی سایت یا پیج قرار می‌گیرد. به همین دلیل کاربر می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز، به سایت مراجعه و تصاویر پروژه ها را مشاهده کند. معمولا طراحان یک فضای کوچک را به شکل بهتری نسبت به مساحت‌های بزرگ، طراحی و اجرا می‌کنند.

بازسازی ساختمان های قدیمی

 

تعمیرات و بازسازی ساختمان

برخی از خانه‌ها تنها نیاز به تعمیرات جزئی دارند. اما خانه‌های قدیمی و فرسوده با یک تعمیر جزئی قابل سکونت نیستند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی، این نوع بناها را اغلب به صورت اصولی و بنیادی تعمیر می‌کنند. ممکن است سیم‌کشی، لوله کشی و … نیاز به تعمیر داشته باشد. در بسیاری از موارد این سیستم‌ها با قطعات جدید تعویض می‌شوند. یک خانه‌ی ویلایی قدیمی را می‌توان با استفاده از این روش برای سکونت آماده کرد.

در شهرهایی مانند تهران به دلیل کمبود زمین و افزایش جمعیت، خانه‌های ویلایی کمی وجود دارد. در واقع آپارتمان‌نشینی در این شهرهای بزرگ امری عادی و مرسوم است. بازسازی خانه با هزینه کم انجام می‌شود. البته این هزینه‌ها در مقابل ساخت مجدد یک خانه، بسیار اندک است. بازسازی ساختمان‌های قدیمی اغلب با شیوه‌ها و سبک‎‌های متنوعی انجام می‌شود. گاهی طرح خاصی مد نظر مشتری نیست. به همین دلیل تیم بازسازی، ایده‌ی خود را به وی ارائه می‌دهند. در نتیجه مشتری می‌تواند از بین ایده‌ها، طرح مورد نظر خود را انتخاب کند.

بازسازی ساختمان های قدیمی

 

تعمیرات و بازسازی خانه‌‌ی ویلایی

شاید بتوان گفت که واژه‌هایی مانند تعمیرات با بازسازی و نوسازی از نظر معنانی تفاوت دارند. زیرا در هنگام تعمیر یک بنا، تغییرات کمی ایجاد می‌شود. در واقع مشکل ایجاد شده به وسیله‌ی تعمیر آن بخش، حل می‌شود. اما در بحث بازسازی خانه ویلایی، معمولا تغییرات بیشتری را شاهد هستیم. در واقع برای ایجاد این تغییرات نیاز به نقشه‌ی از پیش تعیین شده هستیم. یک خانه ویلایی قدیمی بهترین گزینه برای اجرای یک پروژه بازسازی است.

در اغلب ساختمان‌های فرسوده، سیستم‌‌های مختلفی که در خانه استفاده شده است، دچار مشکل هستند. بنابراین بازسازی ساختمان‌های قدیمی باید طبق اصول و استانداردها انجام شود. قوانین و قواعد کلی برای این ایجاد این نوع تغییرات وجود دارد. این قوانین در هر شرکت متفاوت است. نوع بازسازی به متراژ و مساحت خانه ویلایی نیز بستگی دارد.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *