شما هم دوست دارید که دستی به سر و روی منزل و یا محل کارتان بکشید و آن را نونوار کنید؟ حتما به بازسازی کفپوش‌تان هم فکر کرده‌اید؟ نکند بعد از برآورد هزینه‌ها و روبه‌رو شدن با اعداد و ارقام درشت، یک آه بلند کشیده‌اید و بیخیال این کار شده‌اید. شما تا حالا به کفپوش ارزان فکر کرده‌اید؟ با  انواع کفپوش اقتصادی آشنا هستید؟ برای سر در آوردن از راز کفپوش اقتصادی این مقاله را تا انتها بخوانید و با انواع آن آشنا شوید.

چرا کفپوش اقتصادی؟

امروزه انواع کفپوش با متریال‌های مختلف و شیوه‌ی تولید متفاوت در بازار وجود دارد که با توجه به درجه‌ی کیفیت و نوع برند از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. در این میان، شما می‌توانید کفپوش‌هایی را پیدا کنید که با توجه به کارایی و قابلیت‌هایی که دارند از قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز برخوردارند. به همین دلیل بهتر است پیش از انتخاب و خرید کفپوش، کمی جستجو و تحقیق کنید تا بتوانید یک کفپوش اقتصادی را تهیه نمایید.  

همه‌ی افراد دوست دارند که روی کفپوشی پا بگذارند که حس خوشی را به آن‌ها منتقل کند. ولی از طرف دیگر این باور جا افتاده است که کفپوش‌های مدرن از قیمت بالایی برخوردارند. در حالی که با توجه به تنوع کفپوش در بازار می توانید انواع کفپوش ارزان را نیز پیدا کنید. نه اشتباه نکنید منظورم کفپوش بی‌کیفیت نیست درواقع شما می‌توانید از کفپوش‌های باکیفیت ولی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه برای کف خانه‌‌تان استفاده کنید.

انواع کفپوش ارزان قیمت

کفپوش اقتصادی

در این بخش به معرفی کفپوش‌هایی می‌پردازیم که در عین برخورداری از کیفیت قابل قبول از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند و در دسته‌ی کفپوش ارزان قرار می‌گیرند.

  • پی وی سی

یکی از پرکاربردترین و در عین‌حال ارزان‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار، کفپوش پی وی سی است. این کفپوش به دو صورت رولی و تایلی عرضه می‌شود. کفپوش‌های رولی به کفپوش برچسبی نیز معروف هستند که به صورت یکپارچه نصب می‌گردد. در کفپوش تایلی، تایل‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

این کفپوش نسبت به قیمت ارزانی که دارد از مقاومت و طول‌عمر بالایی برخوردار است. از این‌رو قابل نصب در مکان‌های مختلف از دفاتر اداری و تجاری گرفته تا منازل مسکونی است.

کفپوش پی وی سی در طرح‌های سنگ، پارکت، چوب و انواع رنگ‌ها عرضه می‌شود و دامنه‌ی وسیعی از سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد.

این کفپوش یک انتخاب عالی و درست برای افرادی است که با محدودیت هزینه مواجه هستند. از دلایل محبوبیت این کفپوش ضمن ارزان بودن، مزایای بسیار آن است. این مزایا شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ضد آب و قابل شستشو
  2. برخورداری از نظافت آسان
  3. نصب ساده و آسان
  4. برخورداری از تنوع طرح و رنگ
  5. وزن کم و حمل آسان
  6. نرم و انعطاف‌پذیر
  7. مقاومت و طول عمر بالا
  8. برخورداری از طرح و رنگ متنوع
  9. قابل ست شدن با انواع دکوراسیون
پارکت لمینت

با وجود مزایای بسیاری که این کفپوش دارد، لازم است بدانید که پیش از نصب این کفپوش اقتصادی، باید زیرسازی کاملی انجام شود. ضمن این‌که این کفپوش قابل جابه‌جایی و انتقال نیست. زیرا کفپوش‌های پی وی سی با چسب مخصوص نصب می‌گردند.

کفپوش پی وی سی با توجه به ویژگی‌های متعددی که دارد  قابل اجرا در محیط‌های مختلف است.

امروزه انواع کفپوش پی وی سی با برندهای مختلف در طرح و رنگ متفاوت در بازار موجود است. کفپوش‌های پی وی سی با توجه به درجه‌ی کیفیت از طیف قیمتی متفاوتی برخوردار هستند. شما می‌توانید در بخش محصولات وب سایت ما آن‌ها را مشاهده نماید.

  • پارکت لمینت

کفپوش اقتصادی دیگری که در عین برخورداری از زیبایی و مقاومت بالا از قیمت مناسبی برخوردار است، پارکت لمینت است. به این دلیل پارکت لمینت را جزء دسته‌ی کفپوش اقتصادی قرار می‌دهیم که با توجه به کیفیت بسیار خوبی که دارد از قیمت مقرون‌ به‌صرفه‌ای نیز برخوردار است. درواقع با یک مقایسه‌ی سرانگشتی این کفپوش با سایر کفپوش‌ها می‌توانید به این موضوع پی ببرید که چرا پارکت لمینت یک کفپوش ارزان است. 

پارکت لمینت از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به پارکت چوبی دارد ولی جنس آن از چندین لایه چوب فشرده غالبا HDF است. این کفپوش ضمن داشتن طرح و رنگ گسترده، از درجه‌ی سایشی و به طور کلی از مقاومت متغیری برخوردار است. از این‌رو قابل نصب و اجرا در مکان‌های مختلف و با کاربری‌های متفاوت است. از منازل مسکونی گرفته تا دفاتر اداری،  مراکز تجاری، درمانی و … می‌توان از این کفپوش استفاده کرد.

از دلایل محبوبیت این کفپوش می‌توان به مزایای متعدد آن اشاره کرد. درواقع پارکت لمینت علاوه بر این‌که یک کفپوش اقتصادی است از مزایای دیگری نیز برخوردار است که آن را در ردیف کفپوش‌های محبوب قرار می‌دهد. این مزایا شامل موارد زیر است:

  1. نصب آسان و سریع
  2. قابل تعمیر و تعویض
  3. عدم آسیب به لایه زیرین به دلیل عدم استفاده از چسب برای نصب
  4. کم بودن هزینه نصب
  5. مقاوم در برابر خراش و خط‌وخش، فشار، آب و رطوبت
  6. نگهداری و حفاظت آسان
  7. عایق صوتی و حرارتی است
  8. دارای طرح و رنگ متنوع
  9. داشتن قابلیت انتقال و جابه‌جایی
  10. دارای خاصیت آنتی‌باکتریال

به سادگی با انواع سبک‌های دکوراسیون هماهنگ می‌شود

کفپوش اقتصادی
  • کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک جزء آن دسته از کفپوش‌های متنوعی است که در طرح و رنگ و جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. به همین دلیل این کفپوش با توجه به جنس و برندی که دارد هم می‌تواند یک کفپوش اقتصادی به شمار برود و هم یک کفپوش گران و لوکس.  این کفپوش به دلیل نظافت آسان، مقاومت بالا و ضد آب بودن جزء کفپوش‌هایی است که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل این کفپوش ارزان قابل استفاده در بخش‌های مختلف است.

نکات موردتوجه در انتخاب کفپوش اقتصادی

پیش از خرید و انتخاب کفپوش اقتصادی باید عواملی را در نظر گرفت که شامل موارد زیر می‌باشند.

  • به محل نصب توجه شود
  • بادوام و مستحکم باشد
  • قابلیت تعمیر و تعویض داشته باشد
  • دارای طرح و رنگ متنوعی باشد
  • مراقبت و نگهداری اصولی از آن صورت بگیرد

کفپوش اقتصادی برای بخش های مختلف خانه

کفپوش اقتصادی

کفپوش ارزان را می‌توان در بخش‌های مختلف خانه به کار برد و هیج محدودیتی برای آن وجود ندارد. در این بخش به کاربردهای کفپوش اقتصادی می‌پردازیم.

  • سالن پذیرایی

سالن پذیرایی جزء مکان‌های اصلی هر خانه‌ای به شمار می‌رود و به اصطلاح توی چشم است و از این‌رو دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد. کفپوش از عناصر اصلی هر دکوراسیونی به شمار می‌رود و در نتیجه این‌که چه نوع کفپوشی برای این بخش از خانه استفاده شود مهم می‌باشد. شما می‌توانید از پارکت لمینت برای سالن پذیرایی خود استفاده کنید تا ضمن داشتن کفپوش ارزان، از ظاهر زیبا و منحصربه‌فرد آن نیز بهره ببرید.

  • آشپزخانه

آشپزخانه جز آن بخش از خانه است که در معرض آلودگی و چربی‌ها قرار دارد و نظافت آن اهمیت بالایی دارد. به دلیل حفظ بهداشت این محیط، لازم است تا از عناصری برای آن استفاده شود که قابلیت شستشو داشته باشد. ازاین‌رو کفپوشی که برای این بخش از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید در برابر آب و مواد شوینده مقاوم باشد. با توجه به این موارد، کفپوش پی وی سی قابلیت نصب و اجرا در آشپزخانه را دارد.

  • اتاق کودک

برای انتخاب کفپوش اتاق کودک باید نکات خاصی را مدنظر داشته باشید. این حساسیت‌ها زمانی که کودک شما زیر دو سال است اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. چون کودکان در این سن، هنوز امکان راه رفتن ندارند و امکان زمین‌خوردن‌شان نیز زیاد است. از این‌رو باید اتاق کودک را با کفپوشی  بپوشانید که نرم و انعطاف‌پذیر و ضربه‌گیر باشد.

از ‌آن‌جایی که رعایت بهداشت اتاق کودک نیز حساسیت بالایی دارد، کفپوش آن باید به‌گونه‌ای باشد که به سادگی نظافت شود. آنتی‌باکتریال بودن کفپوش اتاق کودک نیز جزء مواردی است که هنگام انتخاب کفپوش برای اتاق کودک باید آن را در نظر بگیرید.

  • سرویس بهداشتی

رایج‌ترین کفپوش برای سرویس بهداشتی کاشی و سرامیک است که دارای طرح و رنگ گسترده‌ای است. همچنین می‌توانید از کفپوش‌های اپوکسی و پی وی سی نیز برای این بخش از خانه‌ی خود استفاده کنید که با توجه به مزایایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

  • راه‌پله

راه‌پله‌ها از مکان‌های پر رفت‌وآمدی به شمار می‌روند که نوع کفپوش آن‌ها اهمیت بالایی دارند. در انتخاب کفپوش اقتصادی برای این بخش از خانه باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. ایمن باشد
  2. ظاهری زیبایی داشته باشد
  3. به سادگی نظافت شود
  4. مقاومت بالایی داشته باشد

قصد ما در این مقاله آشنا کردن شما با کفپوش ارزان بود و سعی کردیم که انواع رایج کفپوش اقتصادی را معرفی کنیم. به طور کلی به دلیل  وجود انواع کفپوش در بازار، دست شما برای خرید کفپوش مناسب و مقرون به‌صرفه باز است. 

تنها کافی است که کمی حوصله به خرج دهید و انواع کفپوش، برند، جنس، نوع مواد به کار رفته در آن و … را بشناسید.

 اگر در دنیای متنوع کفپوش‌ها سردرگم شده‌اید و نمی‌توانید با اطمینان و دل قرص خرید کنید،  از کارشناسان ما در ایده‌ آرای راشین کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *