در این مقاله انواع کاغذ دیواری را با هم بررسی می‌کنم:

1-خطی

کاغذ دیواری خطی از کاغذ یا رشته‌های شیشه‌ای ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری تاثیر به سزایی در پنهان کردن دیوار و نواقص آن دارد. این پایه اساس بیشتر کاغذ دیواری‌هاست. می‌تواند به صورت تنها یا نقاشی شده باشد. گذاشتن و برداشتن این نوع کاغذ دیواری آسان است.

 

2-چاپی

این نوع کاغذ دیواری در انواع گسترده با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد.

کاغذ دیواری‌های چاپی دیجیتالی به صورت نرمال ارزان‌تر از دستی می‌باشند. این مدل بهتر است در آشپزخانه و حمام استفاده نشود.

انواع کاغذ دیواری

 

3-کاغذ دیواری (VINYL) یا همان پلاستیک

این نوع کاغذ دیواری تشکیل شده از کاغذهای چاپی با لایه‌های (VINYL) که متداول‌ترین نوع کاغذ دیواری می‌باشد. معمولا ماندگاری بالایی دارد.

کاغذ دیواری (VINYL) را می‌توان در آشپزخانه  و حمام استفاده کرد. این مدل قابل شستشو می‌باشد  و نگه‌داری آن آسان می‌باشد.

 

4-ورقه‌ای (FOIL)

فلز ورقه‌ای جلا داده شده که پایه و اصل این کاغذ دیواری است که تاثیر زرق و برق داری در فضای داخلی دارد. انعکاس بالایی دارد. پس باید در ابتدا نواقص دیوار گرفته شود یا با کاغذ دیواری خطی پوشانده شود. این خودش نیاز به یک زمان تمیزکاری دارد.

انواع کاغذ دیواری

 

5-کاغذ دیواری پرازدحام، شلوغ ( FLOCK ) یا همان پتینه

کاغذ دیواری (FLOCK ) که همان طرح‌های 3 بعدی کرکدار است. از بافت شبیه مخمل روی کاغذ تهیه شده است. این وع یکی از گرانترین کاغذ دیواری هاست. نگه‌داری آن سخت است.

بافت مخمل همان حس لوکس بودن را به فضا القا می‌کند. غیر قابل شستشو و برداشتن آن نیز از سطح دیوار به سختی است. بیشتر در اتاق  مهمان و اتاق خواب استفاده می‌شود.

 

6-کاغذ دیواری (MYLAR)

کاغذ دیواری (MYLAR) تشکیل شده از کاغذ دیواری چاپی و لایه ای نازک از پلی استر است. ظاهری مرطوب و درخشان دارد. تا حدودی شبیه کاغذ دیواری ورقه‌ای می‌باشد. این کاغذ دیواری قابل شست و شو می‌باشد. به خاطر وجود لایه‌های نازک پلی استر و برداشتن آن از سطح دیوار آسان است. ولی هنگام نصب، باید از چروک شدن آن جلوگیری شود و برای حمام  و آشپزخانه استفاده می‌شود.

انواع کاغذ دیواری

 

7-بامبو

این نوع از هنر دستی از بامبوی طبیعی ساخته شده و به کاغذ چسبانده می‌شود. برای نصب آن باید خیلی مواظب بود مخصوصا زمان چسب زدن. چون چسبناک بودنش می‌تواند به ظاهر کار آسیب بزند و قابل شستشو نیست.

شرکت راشین با بیش از 1500 طرح متفاوت کاغذ دیواری پذیرای مشتریان گرامی خواهد بود.

برگرفته از سایت: www.arch2o.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *