کفپوش امروزه یکی از متریال های پرطرفدار برای کف در فضا است . بهتر است قبل از اقدام به خرید نحوه ی اندازه گیری کف برای کفپوش را بدانید و متراژ مد نظر خود را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری فضایی که میخواهید در آن کفپوش نصب کنید بسیار آسان است به شرطی که نکاتی که در این مقاله آموزش میدهیم را رعایت کنید.

اگر اندازه گیری درست و دقیق انجام نشود ممکن است هنگام خرید متراژ کم یا زیاد شود، پس بهتر است درست اندازه بگیرید تا موقع نصب به مشکل نخورید.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

09125948981

09205948981

کفپوش

اندازه گیری متراژ اتاق

اولین قدم برای اجرا، اندازه گیری کف اتاق هاست. برای اینکار نیاز است که طول و عرض اتاق را اندازه گیری کنید و سپس در هم ضرب کنید تا مساحت به دست آید.

به عنوان مثال یک اتاق با 5 متر طول و عرض 4، مساحتی 20 مترمربعی را به ما میدهد.

ولی برای به دست آوردن اندازه ای دقیق تر حتما باید کمد دیواری، شومینه و … را در نظر بگیرید.

اتاق مدل مستطیل و مربع

این مدل اتاق ها محاسبه ی بسیار ساده ای دارند. اکثر اتاق ها به شکل مربع ناقص، مثلثی شکل، شکل T  و یا L هستند و این مدل ها کار را دشوار می کند. برای به دست آوردن متراژ لازم برای کفپوش باید مساحت کل اتاق ( مستطیل یا مربع کامل ) را حساب کنید و بعد قسمت هایی به کفپوش نیاز ندارند را از کل کم کنید.

به عنوان مثال هنگام اندازه گیری کف برای کفپوش آشپزخانه که مربع کامل است، اول مساحت مربع را حساب کنید بعد میز جزیره را از کل کم کنید.

در مورد کشو، کمد دیواری و … نیز همین روش را پیش بگیرید.

اتاق مثلثی شکل

یکی از روش های محاسبه مساحت اتاق های ناقص این است که آن ها را به مربع های کوچک تقسیم کنید و بعد همه ی مربع ها را جمع کنید.

پله ها

سطح رویی و جلوی پله را حساب کنید یعنی هم طول و هم عرض و ارتفاع.

کفپوش

نتیجه گیری

هنگام خرید کفپوش، پارکت لمینت و یا هر نوع محصولی برای پوشش کف بهتر است روش های اندازه گیری را بدانید تا متراژ مناسب خریداری کنید موقع نصب به مشکل کمبود مواجه نشوید و هم مبلغ بالاتری بابت خرید متراژ اضافه پرداخت نکنید.

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *