آیا میتوان کابینت آشپزخانه را رنگ کرد ؟

دریابید که چگونه رنگ آمیزی یک راه مقرون به صرفه برای شیک و زیبا تر شدن کابینت آشپزخانه شما است.

هنگامی که می خواهید متریال پایه و رویه کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید، بازار انتخاب های متعدد و متنوعی را ارائه می دهد. اگرچه روکش‌هایی مانند پوشش لمینت، اکریلیک یا PU به عنوان روکش‌های سطح ، محبوب ظاهر شده‌اند، یک لایه رنگ تازه راهی عالی برای تغییر ظاهر کابینت‌های قدیمی آشپزخانه شما است، به خصوص اگر محدودیت بودجه دارید.

مزایای کابینت آشپزخانه رنگ شده چیست؟

رنگ آمیزی به شما این امکان را می‌دهد که کرکره‌های کابینت با قالب‌گیری و پانل‌های تزئینی یا انواع طرح‌های خلاقانه دیگر مانند تصاویر، داشته باشید.

کابینت های رنگ شده به دلیل عدم وجود خطوط ، ظاهری براق و بدون درز به آشپزخانه می دهند.

می توان با رنگ به آشپزخانه ای رنگارنگ دست یافت. علاوه بر این، شما می توانید رنگ کابینت ها را در بازسازی بعدی با یک لایه رنگ جدید تغییر دهید.

رنگ ، پوششی صاف ابریشمی بر روی چوب، تخته سه لا، MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) و HDF (تخته فیبر چگالی بالا) می بخشد. زیرا رنگ غلیظ است و جذب این مواد نمی شود.

همچنین، اگر کابینت ها تراشه یا خراشیدند، می توان سطح آسیب دیده را با رنگ لمس کرد.

معایب کابینت آشپزخانه رنگ شده چیست؟

کابینت های رنگ شده به اندازه سطوح مدرن بادوام نیستند. از آنجایی که چوب منبسط و منقبض می شود، رنگ ممکن است در طول زمان ترک هایی ایجاد کند.

کابینت ها باید با حداقل دو یا سه لایه رنگ تمام شوند. این یک فرآیند زمان بر است زیرا کابینت ها به زمان خشک شدن کافی بین هر لایه رنگ نیاز دارند.

در صورتی که لازم باشد قسمت‌های آسیب‌دیده کابینت را با یک لایه رنگ جدید رنگ کنید، ممکن است امکان تطبیق دقیق سایه وجود نداشته باشد. در نتیجه، سطحی که رنگ می شود ، تکه تکه به نظر می رسد.

کابینت

نکته: برای یک روکش صاف، بهتر است از رنگ اسپری استفاده کنید. از استفاده از قلم مو خودداری کنید زیرا ممکن است آثار قلم مو باقی بماند

کابینت های رنگ شده آشپزخانه چقدر ماندگار هستند؟

محصولات مناسب، مانند بتونه، آستر و رنگ با کیفیت خوب، همراه با نحوه کاربرد مناسب می‌تواند منجر به دوام و ماندگاری بالای رنگ در پایان کار میشوند.

یکی دیگر از عواملی که باعث دوام رنگ می شود چسبندگی خوب رنگ با سطح پایه کابینت ها است. از آماده سازی سطح صاف برای یک رنگ خوب اطمینان حاصل کنید.

توجه: برای بازسازی مقرون به صرفه کابینت آشپزخانه خود که در آن چوب در شرایط خوبی قرار دارد، رنگ آمیزی توصیه می شود. از رنگ آمیزی روی کابینت های تاب خورده، آسیب دیده توسط موریانه استفاده نکنید.

اگر در حال نصب کابینت آشپزخانه جدید هستید، لمینت های مات بهترین و مقرون به صرفه ترین روکش سطحی هستند که نگهداری آن آسان است.

آیا استفاده از رنگ های لاتکس یا روغن برای رنگ آمیزی کابینت ها توصیه می شود؟

رنگ های لاتکس به سرعت خشک می شوند و سازگار با محیط زیست هستند و در مقایسه با رنگ های روغنی دارای سطح کمی VOC (ترکیبات آلی فرار) هستند.

رنگ‌های لاتکس انعطاف‌پذیر هستند، بنابراین دوام بیشتری نسبت به رنگ‌های روغنی دارند.

مزیت دیگر این است که رنگ های لاتکس با گذر زمان ، رنگ زردی پیدا نمی کنند.

چگونه کابینت آشپزخانه را رنگ کنیم؟

اولین قدم این است که تمام کشوها و کرکره ها را جدا کنید و همه دستگیره ها و سخت افزارها را بردارید. روی کانتر، اتصالات سخت افزاری (که جدا نشده اند) مانند کانال های تلسکوپی را بپوشانید تا از پاشیدن رنگ روی آن جلوگیری کنید.

رنگ موجود کابینت ها را سنباده بزنید یا لمینت قدیمی را بردارید تا پایه چوبی خالی شود. حالا آن را تمیز کرده و با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

تمام شکاف ها و عیوب روی سطح چوبی پایه باید با بتونه چوب پر شود. پس از خشک شدن بتونه باید دوباره آن را سمباده زد.

از یک آستر چوب برای پر کردن تمام عیوب ریزتر استفاده کنید و پایه خوبی برای چسبیدن رنگ ها ایجاد کنید.

حالا از یک دستگاه اسپری برای رنگ آمیزی کابینت ها استفاده کنید و بگذارید خشک شود. این فرآیند باید حداقل دو یا سه بار با زمان خشک شدن کافی بین هر لایه تکرار شود تا به پایان مورد نظر برسید.

کابینت آشپزخانه

نکته:  برای کابینت‌ها از روکش مات یا نیمه مات استفاده کنید تا لک و اثر انگشت به راحتی نمایان نشود.

چگونه از کابینت های رنگ آمیزی نگه داری کنیم؟

با آب گرم و صابون مایع ظرفشویی یک محلول پاک کننده درست کنید. یک پارچه میکروفیبر را به این محلول آغشته کنید و کابینت ها را بشویید. حالا آن را با یک دستمال مرطوب تمیز (آغشته به آب تازه و فشرده شده) و سپس یک دستمال خشک پاک کنید.

برگرفته از سایت: www.houzz.in

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *