در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا امکان رنگ زدن روی کاغذ دیواری وجود دارد؟ کاغذ دیواری‌ها پوششی جذاب برای دیوارها هستند که تنوع بالایی در طرح و رنگ و مورد پسند عموم مردم می‌باشند. انتخاب اکثریت، کاغذ دیواری است.

اما ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی کاغذ دیواری دل اهالی خانه را بزند و برایشان کسل کننده باشد. اگر شرایط تعویض کاغذ دیواری و نصب مجدد طرحی دیگر از کاغذ دیواری را نداشته باشند، در این صورت سوالی که پیش می‌آید این است که برای ایجاد تنوع روی دیواری که کاغذ دیواری دارد چه کار باید کرد؟  آیا می‌توان روی کاغذ دیواری نقاشی کرد؟

در مقاله‌های قبلی سایت راشین روش نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی و قدیمی را گفته‌ایم.

حال با راشین همراه باشید تا در ادامه راهکار دیگری برای ایجاد تنوع روی دیواری که کاغذ دیواری دارد، را بیان کنیم.

احتمالا به ذهنتان رسیده است که روی کاغذ دیواری رنگ بزنید و تنوعی ایجاد کنید.

در ابتدا باید خدمتتان عرض شود که رنگ زدن روی کاغذ دیواری آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار ساده ای نیست. به این صورت نیست که همان لحظه که تصمیم به نقاشی دیوار گرفتید رنگ را روی کاغذ دیواری بزنید. بلکه احتیاج به رعایت یک سری نکات است.

 

3 نکته اساسی برای رنگ آمیزی دیواری که پوشش کاغذدیواری دارد

نکته اول: کاغذ دیواری قبلی که روی دیوار است باید در شرایط خوبی باشد تا بتوان روی آن رنگ زد. در صورتی که کاغذ دیواری پارگی و خراش دارد باید حتما آن تکه را از دیوار جدا کنید.

 

نکته دوم: حتما کاغذ دیواری باید تمیز و صاف باشد. در صورتی که لکه و آلودگی روی آن چسبیده باشد و روی آن رنگ بزنید در نهایت یک سطح ناهموار دارید. لکه و کثیفی باعث می‌شود رنگ روی کاغذ دیواری به درستی نچسبد و ظاهری نامرتب به فضا می‌دهد.

 

نکته سوم: در صورتی که  کاغذ دیواری از جنس پلاستیک باشد این امکان وجود ندارد که روی آن رنگ بزنید. زیرا رنگ به این جنس از کاغذ دیواری نمی‌چسبد.

با رعایت کامل این سه نکته‌ای که عرض کردیم می‌توانید کاغذ دیواری را رنگ کنید. اما باز نقاشی کردن روی کاغذ دیواری اصولی دارد و نمی‌شود به راحتی غلطک رنگ را روی دیوار‌ها بزنید.

آیا امکان رنگ زدن روی کاغذ دیواری وجود دارد؟

مراحل رنگ زدن روی کاغذ دیواری

1-با استفاده از کاردک قسمت‌هایی از کاغذ دیواری که بلند شده از دیوار جدا کنید. این قسمت‌ها احتمالا کنار کلید و پریزهای برق و یا کنار پنجره‌ها باشند.

 

2-حتما از پرایمر زیر رنگ استفاده کنید. چون این پرایمر به عنوان یک لایه آستر عمل می‌کند و باعث می‌شود زنگ به خوبی روی کاغذ دیواری بشیند و بچسبد.

 

3-زمانی که پرایمر خشک شد با استفاده از سمباده روی دیوار بکشید تا سطحی صاف، یک دست و صیقل داشته باشید.

 

4-بعد از مرحله سمباده مجدد، یک لایه پرایمر بزنید تا زیر ساز رنگ کاملا آماده شود. با این کار قدرت چسبندگی رنگ بالاتر می‌رود. همجنین در صورتی که هرگونه ناهمواری روی دیوار باقی مانده باشد، با این لایه دوم پرایمر یک دست می‌شود و می‌توانیدرنگ آمیزی را شروع کنید.

 

5-مرحله نهایی این است که رنگ مورد نظرتان را با قلم یا غلطک روی دیواری بزنید و توجه کنید لایه اول از رنگ را خیلی ضخیم نزنید. چون رنگ آمیزی در دو مرحله انجام می‌شود. اگر لایه اول خیلی ضخیم باشد برای زدن لایه دوم خیلی دیوار سنگین می‌شود. در نتیجه جلوه نهایی رنگ روی دیوار زیبا نمی‌شود.

                  آیا امکان رنگ زدن روی کاغذ دیواری وجود دارد؟

جمع بندی نهایی

شما اگر تصمیم به رنگ آمیزی و نقاشی کردن دیوار می‌گیرید چه زمانی که کاغذ دیواری روی دیوار است چه زمانی که چیزی روی دیوار نیست، حتما باید اصول اولیه رنگ زدن و اماده کردن زیرساز رنگ را بدانید. باید انواع رنگ‌ها را از نظر جنس بشناسید و بعد اقدام به رنگ آمیزی دیوار کنید تا جلوه نهایی زیبایی داشته باشید.

با تشکر از همراهی شما با سایت راشین

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *