طرح آشپزخانه L شکل یکی از محبوب‌ترین و کلاسیک‌ترین چیدمان‌ها است که دلیل خوبی دارد. این یک طراحی بسیار انعطاف پذیر است که می‌تواند با اندازه‌ها و سبک‌های مختلف آشپزخانه سازگار شود. به علاوه، از نظر گردش کار عملی و کارآمد، یکی از ارگونومیک‌ترین طرح‌های آشپزخانه است.

یک آشپزخانه L شکل نیز انعطاف زیادی در طراحی ایجاد می‌کند. آشپزها عاشق این چیدمان اولیه هستند. زیرا زمان پیاده روی بین ایستگاه‌های آشپزخانه را کاهش می‌دهد. با چیدمان یخچال، اجاق گاز و سینک به شکل کلاسیک سه نقطه‌ای، ایجاد یک مثلث آشپزخانه کارآمد ارگونومیک بسیار آسان می‌شود.

در اینجا پنج مورد از چیدمان آشپزخانه L شکل در محل کار را توضیح می‌دهیم.

 

چیدمان آشپزخانه L شکل

1-آشپزخانه L شکل کلاسیک

مطابق با نامش، آشپزخانه L شکل اصلی دارای دو “پایه” از کابینت‌های پایه است که با یک کانتر پوشیده می‌شود. به طور معمول، یک پا بلندتر از پای دیگر است و پای بلندتر بیشتر فضای پیشخوان را فراهم می‌کند. پایه کوتاهتر، همانطور که در اینجا نشان داده شده است، ممکن است دارای یک پیشخوان کوتاه و یک یا دو وسیله مانند فر دیواری و یخچال باشد.

این چیدمان زمانی رایج است که آشپزخانه اتاق کوچکی با چهار دیوار محصور شود، جایی که دو تا از دیوارها ممکن است توسط درب ورودی، درب گذرگاه، پنجره‌ها یا قسمت نشیمن اشغال شود.

آشپزخانه L شکل و بهترین چیدمان مناسب آن

 

2-آشپزخانه یک طرفه

در فضاهای کوچک، مانند آپارتمان‌ها طرح‌های آشپزخانه یک دیواری (که به آن آشپزخانه گالی یا راهرو نیز می‌گویند) رایج‌ترین هستند. این آشپزخانه‌های کوچک باریک معمولاً دارای درهایی در دو انتها هستند که عناصر آشپزخانه در امتداد یک دیوار محدود می‌شوند. اما اغلب می‌توان یک آشپزخانه L شکل را در این فضاهای کوچک کار کرد. همانطور که در اینجا می‌بینید، سینک محکم در گوشه L قرار می‌گیرد. این فضای اضافی گرانبهایی را روی پایه کوتاه L برای بخش کوچکی از کانتر آزاد می‌کند.

آشپزخانه L شکل و بهترین چیدمان مناسب آن

 

3-آشپزخانه باز با فضای ناهار خوری بزرگ

این طرح به خوبی نشان می‌دهد که یک چیدمان L چقدر می‌تواند با یک طرح آشپزخانه اوپن که شامل یک جزیره و یک منطقه ناهار خوری بزرگ معمولی است، کار کند. این طرح به ویژه از نظر فضا کارآمد و راحت است. زیرا هیچ مانع فیزیکی بین فضای کار آشپزخانه و میز ناهارخوری وجود ندارد و هر دو منطقه می‌توانند بخشی از فضای کف را به اشتراک بگذارند.

آشپزخانه L شکل و بهترین چیدمان مناسب آن

 

4-آشپزخانه باز با ناهار خوری کوچک

این مدل شامل یک جزیره با اندازه متوسط در وسط L آشپزخانه می‌باشد. این سبک یک میز ناهارخوری کوچک با چهار نفر را در خود جای می‌دهد.

4-آشپزخانه باز با ناهار خوری کوچک

 

5-آشپزخانه به همراه پارتیشن جداسازی

این تصویر نشان می‌دهد که چگونه یک آشپزخانه کوچک L می‌تواند با یک فضای نشیمن با فضای باز ادغام شود. دیوارهای پارتیشن را می‌توان برای ایجاد جدایی بین فضای غذاخوری و نشیمن اضافه کرد. بسته به اندازه فضا، آشپزخانه ممکن است بتواند یک جزیره برای ارائه فضای پیشخوان و ذخیره سازی اضافی داشته باشد.

5-آشپزخانه به همراه پارتیشن جداسازی

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله بهترین چیدمان مناسب آشپزخانه L شکل برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت:www.thespruce.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *