در این مقاله راه‌های گرم کردن کف خانه را توضیح خواهیم داد. هیچ چیز مانند احساس بیدار شدن در یک صبح زمستانی و قرار دادن پاهای برهنه روی زمینی سرد و یخی نیست. کف بسیار سرد است. زیرا برخی از مواد گرما را بهتر حفظ می کنند. در حالی که برخی دیگر آن را به سرعت از دست می‌دهند. بسیاری از انواع مواد کفپوش سخت‌تر گرما را به خوبی تحمل نمی‌کنند. ممکن است انگشتان پا بهای آن را بپردازند.

خوشبختانه، محصولاتی وجود دارند که می‌توانند کف‌های شما را عایق کنند. آنها باعث می‌شوند کل فضای گرم و دنج احساس شود. همچنین چند ترفند وجود دارد که می‌تواند راحتی پوشش‌های سطح موجود را بهبود بخشید. در اینجا نحوه گرم کردن کف‌پوش‌ها، از راه‌حل‌های آسان گرفته تا راه‌حل‌های درگیرتر آمده است.

 

فرش به عنوان یک راه گرم کردن کف خانه:

این نمادین‌ترین و محبوب‌ترین راه حل کفپوش گرم است. اغلب در اتاق خواب‌ها، اتاق‌های خانوادگی و اتاق نشیمن استفاده می‌شود. محصولاتی با نخ‌های بلندتر و ضخیم‌تر در فصل زمستان بیشترین مزایا را خواهند داشت. آنها از فضا در برابر سرما محافظت می‌کنند و همچنین اتاق را در برابر اتلاف گرما عایق می‌کنند. یک پد فرش باکیفیت، مانند لایی که از فوم یا پشم متراکم ساخته شده است، به فرش احساس گرمی می‌دهد. متأسفانه فرش برای فضاهای نشیمن مستعد رطوبت یا نفوذ آب مانند زیرزمین انتخاب مناسبی نیست.

 

چوب پنبه:

یک انتخاب غیرمنتظره گرم و دعوت کننده. این ماده از محفظه‌های هوای کوچک متعددی تشکیل شده است که کل ساختار ابعادی ساخت آن را پر می‌کند. این‌ها مانند بالشتک‌های عایق عمل می‌کنند. از خروج هوای گرم و ورود هوای سرد جلوگیری می‌کنند. همچنین نصب آن نسبتاً آسان است. در کاشی‌ها و ورق‌هایی موجود است که می‌تواند تقریباً روی هر زیرزمینی و همچنین مستقیماً روی طبقات مسطح موجود قرار گیرد. در شکل خوب مانند بسیاری از مواد کفپوش، محصولات ضخیم‌تر در گرما بهتر نگهداری می‌شوند.

گرم کردن کف خانه

 

وینیل به عنوان راهی دیگر برای گرم کردن کف خانه:

این ماده کاشی یا ورق ارتجاعی بسیار نازک است. بنابراین ذاتاً هیچ ویژگی گرما یا سرما ندارد. با این حال، می‌توان آن را با لایه زیرین لایه دار متشکل از موادی مانند چوب پنبه یا فوم جفت کرد تا عملکرد بادوام آن را با خواص عایق ترکیب کند. تخته‌های کفپوش وینیل لوکس (LVF) زیر پا تا حدودی گرمتر خواهند بود. در حالی که وینیل می‌تواند انتخاب خوبی در فضاهایی مانند حمام و آشپزخانه باشد. هزینه زیرانداز مورد نیاز برای گرم کردن کف نیز می‌تواند قیمت مواد را تا حد زیادی افزایش دهد.

 

ورقه ورقه:

مانند وینیل، ورقه ورقه‌ها در انتقال گرما یک ماده خنثی هستند. لایه‌ای از لایه فوم متراکم در زیر لمینت می‌تواند به گرم شدن کف کمک کند. در موقعیت‌های دال، بالا بردن سطح زیرین از روی بتن با لایه‌ای از تخته‌لایه بر روی نوارهای تختخواب‌دار قبل از نصب کفپوش سطحی نیز می‌تواند باعث گرم‌تر شدن کف پاها شود.

 

کاشی و سرامیک و سنگ طبیعی:

اینها برخی از سردترین گزینه‌های کفپوش موجود هستند. زیرا هم کاشی و هم سنگ در انتقال گرما بسیار خوب هستند. در حالی که این کیفیت آنها را در زمستان سرد می‌کند، یک مزیت مهم نیز دارد. هنگامی که این سطوح با سیستم‌های گرمایش تابشی جفت می‌شوند، می‌توانند به صورت برشته‌ای گرم شوند و ممکن است یک ویژگی لذت‌بخش در طول فصل سرد باشند.

روش‌های مختلفی برای گرم کردن یک طبقه وجود دارد. برخی از آنها نسبتاً ساده هستند. در حالی که برخی دیگر باید هنگام نصب یا تعویض کفپوش یکپارچه شوند. ما از طریق اصول اولیه هر یک قدم می‌زنیم.

 

از فرش استفاده کنید

این یک راه حل ساده و در عین حال بی‌انتها برای گرم کردن است که علاوه بر آن، فضا را جذاب‌تر می‌کند. فرش‌های منطقه‌ای با قرارگیری استراتژیک، گوشه‌های گفتگو و گوشه‌هایی برای مطالعه ایجاد می‌کنند که می‌توان آن‌ها را از تکه‌های یک اتاق بزرگ‌تر حک کرد. همچنین می‌توان از آن‌ها در نزدیکی تخت‌خواب، درگاه‌ها و در حمام‌هایی که افراد تمایل دارند پابرهنه باشند، استفاده کرد و باعث ایجاد بالشتک و گرما می‌شود.

گرم کردن کف خانه

 

تیرچه‌های کف و لبه را عایق‌بندی کنید

در طبقات طبقه اول ساخته شده بر روی سکوی تیرچه، فضاهای تیرچه ساخته شده روی زیرزمین‌های گرم نشده یا فضاهای خزنده ممکن است گرما را از طریق خود طبقات از دست بدهند. عایق کاری کف‌ها با عایق شیشه‌ای باعث گرم شدن آن‌ها می‌شود.

نواحی تیرچه لبه که در آن سکوی کف بر روی پایه قرار دارد نیز می‌تواند منبع هوای سردی باشد که از طریق حفره‌های تیرچه زیر یک طبقه در گردش است. عایق‌بندی تیرچه های لبه و سربرگ‌ها می‌تواند به گرم شدن کف‌ها کمک کند.

 

لایه زیرین مناسب را انتخاب کنید

انواع کفپوش‌های مسطح و ارتجاعی مانند وینیل، مشمع کف اتاق و لمینت وجود دارد که دمای هر سطحی که روی آن نصب شود را می‌گیرد. اگر آنها مستقیماً روی یک زیرزمین بتنی قرار گیرند، خواص خنک طبیعی آن ماده را به ارث خواهند برد. حتی با کف‌های تخته سه لا، هنوز هم می‌تواند در سرمای زمستان احساس کشیدگی داشته باشد.

راه حل این کار استفاده از زیرانداز است. این در بالای سطح زیرین اما در زیر پوشش سطح نصب می‌شود. معمولاً از چوب پنبه، فوم، لاستیک یا مواد عایق طبیعی دیگر تشکیل شده است. این می‌تواند به بهبود گرمای منطقه کمک کند و در عین حال ارزش R واقعی را به کف اضافه کند، که هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد. لایه زیرین همچنین می‌تواند انتقال صدا را به و از اتاق‌های زیر کاهش دهد.

 

گرمایش تابشی زیر سطح را نصب کنید

یک راه مطمئن برای بهبود گرمای کف، استفاده از سیستم گرمایش از کف است. این سیستم گرما را از طریق یک لایه زیرین بین کف زیرین و کفپوش سطحی تابش می‌کند. هدف از یک سیستم گرمایش تابشی این است که گرما را مستقیماً به سمت بالا به زمین بتاباند و آن را زیر پای شما برشته کند. این گرما همچنین به بقیه اتاق بالا می‌رود و به طور موثر دمای فضا را کنترل می‌کند. سیستم‌های گرمایش تابشی معمولاً با مواد بسیار رسانا مانند کاشی و سنگ بهترین کار را دارند.

دو نوع عمده از سیستم‌های گرمایش زیر سطحی تابشی وجود دارد. رایج ترین آنها شامل سیم پیچ‌هایی است که به صورت الکتریکی گرم می‌شوند. همچنین سیستم‌های هیدرونیک وجود دارند که از لوله‌های نازک بلند پر از آب گرم استفاده می‌کنند. نصب سیستم‌های برقی بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر است. سیستم‌های هیدروپونیک بیشتر در طول ساخت و ساز واقعی خانه نصب می‌شوند. نصب آنها گران است اما هزینه‌های عملیاتی طولانی مدت کارآمدتری را ارائه می‌دهند.

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله گرم کردن کف خانه برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت:www.thespruce.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *