ما در این مقاله سعی داریم به شما توضیح بدهیم تفاوت‌های میان رنگ و کاغذ دیواری چیست. با خواندن این مقاله بهتر می‌توانید تصمیم گیری کنید در مورد انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ؟

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه، رنگ و طرح دیوارها است.

در واقع آسان‌ترین راه برای ایجاد تغییر و تحول در فضای خانه، تغییر در پوشش دیوارهاست. پوشش دیوار علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، می‌تواند در بزرگ یا کوچکتر نشان دادن خانه و همچنین روشنایی آن تاثیرگذار باشد.

انتخاب مناسب نوع پوشش دیوار و همچنین استفاده از طرح و رنگ زیبا باعث جذابیت  هرچه بیشتر منزل شما می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نظر خودتان پوشش دیوارها را انتخاب کنید.

اغلب کسانی که قصد ایجاد تغییر در پوشش دیوارهای منزلشان  را دارند، عموما این سوال برایشان پیش می‌آید که رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

دیوارهای خانه این مزیت را دارند که به راحتی می‌شود تغییراتی زیبا در آن‌ها ایجاد کرد. با استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ می‌توان این تغییر را به محیط القا کرد.

شما می‌توانید با استفاده از تئوری رنگ‌ها اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، روشن‌تر یا تاریک‌تر نشان دهید.

در صورتی که فضای داخلی منزل شما کوچک است بهتر است از رنگ یا کاغذ دیواری‌های روشن استفاده کنید تا فضایی شادتر و بازتر داشته باشید. اگر فضایی با متراژ بالاتر دارید می‌توان از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کرد تا حس دنجی را به فضا بدهد.

تا اینجا در انتخاب رنگ پوشش دیوار، بین کاغذ دیواری و رنگ تفاوت چندانی وجود ندارد. ولی تفاوت‌های اصلی بین این دو، در سرعت انجام کار، حس زیبایی بیشتر، هزینه مناسب و تطبیق راحت‌تر هر کدام با محیط است.

کاغذ دیواری یا رنگ

 

بررسی تفاوت بین کاغذدیواری و رنگ :

انواعی از کاغذ دیواری‌ها هستند که قابلیت شست‌‌وشو هم دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را نظافت کنید.

نقاشی دیوار به گونه ایست که اگر خراشیده شود باید مجدد تعمیر شود.

کاغذ دیواری تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارد و کاملا با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نقاشی دیوار، تنوع در تعداد رنگ‌ها دارد اما نه به اندازه کاغذ دیواری، و اینکه بیشتر در نوع براق بودن یا مات بودن متنوع است.

از نظر کیفیت، ماندگاری و مدت زمان کارکرد این دو می‌توان گفت کاغذ دیواری دوام خوبی دارد. اگر فرزند کودک در خانواده باشد، استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها انتخاب مناسب‌تری است. در مقابل، رنگ ممکن است بعد از مدتی براقیت و جلای خود را از دست بدهد و اگر خراشیده شود یا تکه‌ای از آن از دیوار جدا شود، مجدد باید گچ کاری یا رنگ شود و ترمیم آن زمان بر است.

کاغذ دیواری یا رنگ

 

بررسی رنگ و کاغذ دیواری از نظر هزینه :

رنگ به دلیل ابزار کمتری که حین اجرا استفاده می‌شود، ارزان‌تر است. در رنگ کردن دیگر هزینه‌ای برای نصب نیاز نیست بپردازید.

کاغذ دیواری، به صورت رولی استفاده می‌شود. چسب و زیر سازی نیاز دارد و هزینه برای نصاب هم دارد. کاغذ دیواری در طیف‌های متفاوت قیمتی موجود است. شما می‌توانید برای کاهش هزینه از رول‌های کاغذ دیواری ارزان‌تر استفاه کنید. در صورتی که خودتان نصب آن را بلد باشید، هزینه نصاب هم نیاز نیست بدهید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که نصب کاغذ دیواری بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از رنگ کردن دیوار است. یک روزه می‌توان یک واحد را کاغذ دیواری کرد. در صورتی که استفاده از رنگ در ابتدا نیاز به گچ کاری دارد. حتما باید گچ کاملا خشک شود و این مدت زمان مشخصی ندارد و با توجه به منطقه‌ای که هستید و میزان رطوبت، این مدت زمان برای خشک شدن گچ کاملا متغیر است و از 3 روز تا 1 هفته ممکن است طول بکشد.

در آخر درباره‌ی کاربرد رنگ و کاغذ دیواری و اینکه هر کدام برای کدام بخش از منزل مناسب است باید بگوییم که کاغذ دیواری به دلیل جنسی که دارد و استفاده از چسب در زیر ساز آن، بهتر است در محیط‌های مرطوب استفاده نشود. در مکان‌هایی مانند حمام و دستشویی که میزان رطوبت بالایی دارند باید از رنگ استفاده شود. زیرا ممکن است چسب کاغذ دیواری در اثر رطوبت بالا بیاید.

کاغذ دیواری یا رنگ

 

نتیجه گیری نهایی:

در بررسی مزیت های کاغذ دیواری پی بردیم که نصب بسیار آسان و سریعی دارد. تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد و مطابق با هر سلیقه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد. تنوع قیمت از قیمت پایین تا طیف‌های بالاتر دارد. دوام و عمر بیشتری نسبت به رنگ دارد. در مکان‌های مرطوب مثل حمام و دستشویی نباید استفاده شود چون چسب زیر کاغذ دیواری بالا می‌آید. کاغذ دیواری قابل شست‌وشو می‌باشد.

در مقابل رنگ نسبت به کاغذ دیواری کم هزینه‌تر است. برای رنگ‌آمیزی به مدت زمان بیشتری نیاز است، چون در ابتدا گچ کاری باید انجام شود و حتما باید تا زمان کامل خشک شدن آن صبر کرد.

رنگ آسیب پذیرتر است و در صورت خراشیدگی و پریدن رنگ نیاز به ترمیم مجدد دارد و قابلیت شست‌وشو ندارد.

شرکت راشین با ارائه بهترین آلبوم‌های کاغذ دیواری با طرح‌های متنوع در خدمت مشتریان عزیز خواهد بود.

مرجع: www.mymove.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *