انتخاب مناسب نوع کاغذ دیواری اداری بستگی به اندازه محیط اداری و شرایط فردی دارد. زمانی که طراحی الگوها گاها برای ادارات شخصی یا خصوصی مناسب نباشد مثلا محیط باز، فضای همکاری را در یک طراحی قابل انعطاف و بالقوه نشان می‌دهد.

در فضای اداری خصوصی عمکلرد همه چیز است و آرامش محیط این فضا را شخصی و انگیزشی می‌کند. وقتی بخواهیم طراحی داخلی برای فضای باز اداری داشته باشیم یکی از پرچالش‌ترین کارها این است که با دیوارهای جداکننده تزیینی می‌توانیم طراحی جذابی را ایجاد کنیم. این کار در کاهش سر و صدای محیط خیلی موثر است. با کاغذ دیواری هم می‌توان این بخش‌های اداری را جداسازی کرد.

کاغذ دیواری اداری

 

کاغذ دیواری یا نقاشی؟ کدام برای فضای اداری مناسب‌تر است؟

برای محیط‌های اداری دوستانه می‌توان از هر دو استفاده کرد. در واقع محیط خیلی در نوع الگوهای کاغذ دیواری و همچنین در بافت و رنگ آن تاثیرگذار است. مثلا برای قسمتی که پذیرش است و مدام مشتری در رفت و آمد است، رنگ‌های دوستانه، ملایم و روشن بهتر است. این ترکیب رنگ در برقراری ارتباط با مشتری خیلی موثر است.

مثلا در محیط اداری طراحی طلا و جواهر باید از کاغذ دیواری براق و لوکس استفاده شود. از همه این‌ها مهم‌تر باید کاغذ دیواری انتخاب شود که هم ایجاد انگیزه کند و هم محرک انرژی باشد.

در محیط‌های اداری انتخاب کاغذ دیواری اداری از نظر خانم ها و آقایان متفاوت است.

مثلا خانم‌ها ترجیح می‌دهند که رنگ‌های روشن و خنثی استفاده شود، همراه با سایه‌های گرم قرمز و زرد یا بنفش با گل‌های درشت که فضا را باز نشان بدهد. این نوع کاغذ دیواری انعکاسی از یک شخصیت زنانه دارد.

در مقابل آقایان اغلب طرح‌های مینیمال، طبیعی و مدرن را می‌پسندند. آن‌ها بیشتر طرح‌های آجری چوبی یا خاکی که طرح کاغذ دیواری است بیشتر ترجیح می‌دهند.  معمولا وقتی بخواهند فضا را لوکس و فریبنده نشان بدهند، از طرح‌های چرم که به صورت کاغذ دیواری است با رنگ‌های آبی، خاکستری، قهوه ای و سبز استفاده می‌کنند.

 

نکاتی در مورد طراحی داخلی اداری برای شاد نشان دادن فضا

  • استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با عکس و تصویر، می‌تواند ایده‌ای خوب برای فضای خشک باشد.
  • از مدل کاغذ دیواری‌های چوب پنبه‌ای می‌توان به عنوان یک تخته بزرگ برای نوشتن قرار ملاقات‌ها و ایده‌ها استفاده کرد.

 

تاثیر رنگ‌ها در ایجاد انگیزه برای کارمندان

زمانی که برای کاغذ دیواری اداری از رنگ‌های محرک استفاده می‌کنیم، در ایجاد عملکرد نیز موثر است. مجبور نیستید کل اتاق یا فضا را از رنگ محرک استفاده کنید. می‌توانید از یک تکه رنگ محرک در اتاق و فضای دیوار استفاده کرد. فقط چیزی که باید دقت کرد انتخاب درست از طیف سایه‌هاست، که باید بدانیم نوع فضای کاری به آن چه مقدار نیاز دارد.

رنگ قرمز خیلی محرک است و ترغیب به فعالیت می‌کند. این رنگ در ایجاد ارتباطات و خلاقیت موثر است و اعتماد به نفس و قاطعیت را به همراه می‌آورد. در قسمت پذیرش، ترکیب رنگ قرمز مایل به هلویی و خاکستری مات می‌تواند فضا را برای خوش‌آمد گویی بهتر نشان دهد.

تاثیر رنگ‌ها در ایجاد انگیزه برای کارمندان

 

رنگ زرد برای کاغذ دیواری اداری حالت محرک دارد و موثر است. سبب جلوگیری از خستگی می‌شود و مشوق دیده بیننده است. فضا را مثبت نشان می‌دهد و سایه‌ای از رنگ زرد می‌تواند فضایی برای استراحت فراهم بیاورد.

رنگ زرد اداری

 

رنگ پرتقالی برای کاغذ دیواری اداری محرک روابط اجتماعی است. گرم و الهام بخش می‌باشد. برای ایجاد ارتباطات تاثیر خوبی دارد.

کاغذ دیواری اداری

 

رنگ آبی این رنگ آرامش بخش است. برای محیط‌هایی که خیلی منضبط هستند و تمرکز  و توجه بالایی نیاز دارند، مناسب است.

رنگ آبی کاغذ دیواری اداری

 

رنگ سبز برای کاغذ دیواری اداری حس تازگی، سر زندگی، توجه و خلاقیت فضای اداری را بالا می‌برد. ایده‌های جدید، خلاقانه و چشم‌انداز فضا را زیاد می‌کند.

کاغذ دیواری اداری سبز

شرکت راشین با دارا بودن طراحان متخصص بهترین مشاوره را برای انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری اداری به مشتریان عزیز خواهد داد.

برگرفته از سایت: www.wallpaperfromthe70s.com

 

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *