ترمووال چیست؟

 از جدید‌ترین دیوارپوش‌های مورد استفاده در طراحی داخلی ترمووال (‌termo wall) است که از پلی ‌استایرن (PVC) ساخته شده است و قابلیت ضد‌آب دارد. ترمووال شباهت زیادی به ترموود دارد و از زیبایی چوب طبیعی برخوردار است.در این مقاله کاربرد ترمووال را بررسی میکنیم. 

همچنین ‌ تنوع رنگی بالایی دارد و به دلیل قیمت‌ پایین‌تر نسبت به دیوارپوش‌های چوبی دیگر، جایگزین مناسبی برای  انواع ترمووال است. در بازار از ترمووال با نام‌های دیوارپوش آکوپنل، دیوارالواری، دیوارپوش ایزی پنل، دیوارپوش کیت کتی یاد می‌شود.

به دلیل تنوع رنگی که  ترمووال ها دارند این امکان را به شما می‌دهند که از آن‌ها برای دکوراتیوسازی دیوارهای منزل یا محل کار خود استفاده کنید. برای ایجاد هماهنگی و ترکیب بهتر می‌توانید از ترمووال‌های تک رنگ برای محیط‌های شلوغ استفاده کنید. 

این ترمووال‌های دو رنگ نیز برای فضاهای ساده‌ و خلوت گزینه ی مناسبی است.  لازم به ذکر است که ترمووال‌ها به صورت شاخه‌ای ارائه می‌شوند و عرض آن‌ها بین 12 تا 20 سانتی‌متر متغیر است و طول‌شان نیز برابر 280 سانتی‌متر می‌باشد.

کاربرد ترمووال

یکی از بروزترین محصولات در حوزه‌ی دکوراسیون داخلی ترمووال ها هستند که برای  فضاهای مختلف مسکونی و تجاری کاربرد دارند. به دلیل تنوع رنگی که دارند و به کمک نورپردازی، فضایی صمیمانه و خاصی را ایجاد می‌کنند و از این‌رو طرفداران زیادی دارند.

از ترمووال می‌توان برای ورودی‌ها، اتاق‌خواب، فضای پشت‌تخت، رختکن، فضای پشت جاکفشی، پوشش ستون، راه‌پله‌ها، دیوار اتاق کار استفاده کرد. همچنین در فضای لابی، کافه و رستوران، استخرها، استودیو، دکور فروشگاه‌ها، فلاور باکس‌ها از ترمووال‌ها استفاده‌های زیادی می‌شود. امروزه یکی از کاربردهای متداول ترمووال برای فضای پشت تلویزیون می‌باشد که جلوه و نمود خاصی به منزل شما می‌بخشد

دیوارپوش ترمووال
  • استفاده از ترمووال پشت تی وی (TV) یا ترمووال تی وی وال

در سال‌های اخیر تلویزیون‌ها تغییرات زیادی داشته‌اند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف به بازار عرضه شده‌اند. صنعت دکوراسیون نیز همزمان با تغییراتی که در دنیای دیجیتال رخ می دهد، پیش می‌رود و استندها و  پایه‌های مختلفی تولید می‌کند.

  پایه‌های تلویزیون جای خود را به یونیت‌ها و واحدها داده‌اند. از این‌رو یکی از کاربردهای اساسی ترمووال‌ در طراحی دیوار پشت تلویزیون است که منجر به ایجاد فضایی متفاوت از سایر بخش‌های خانه می‌شود. به دلیل کاربرد زیاد ترمووال در طراحی دیوار پشت تی‌وی، اصطلاحا به آن ترمووال تی وی وال نیز گفته می‌شود. 

محصول ترمووال تی وی وال تنوع گسترده‌ای دارد و در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود که متناسب با سلیقه‌های گوناگون است.

برای ایجاد زیبایی بیش‌تر می‌توان از جزئیات دیگری در کنار ترمووال پشت تی وی استفاده کرد که از نمونه‌های آن‌ها می‌توان به ماربل شیت‌، قفسه و کشو اشاره کرد. همچنین استفاده از گیاهان، ایجاد قفسه‌ی کتاب کوچک در کنار ترمووال تی وی وال فضایی شیک و زیبا به منزل شما می‌بخشد.

طیف گسترده رنگ های ترمووال تی وی وال، رنگ‌های گردویی، خاکستری، سفید، آنتراسیت و کروم است که جزء رنگ‌های پرطرفدار محسوب می‌شود.

مزایای ترمووال

این محصولات  دارای ویژگی‌های خاصی هستند و از مزایای بسیاری برخوردارند. در واقع ترمووال‌ها ضمن زیبا بودن و به صرفه بودن از نظر هزینه، توانسته‌اند بسیاری از معایب سایر دیوارپوش‌ها را نیز برطرف کنند. از این رو با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. در ادامه به این مزایا می‌پردازیم:

  •  قابل شستشو و ضد آب
  • نصب و اجرای آسان
  • دارای تنوع بالا در طرح و رنگ
  • وزن بسیار کم و سبک
  • قیمت مناسب
  • سازگار با محیط زیست
  • قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف
  • ضد موریانه و حشره
  • آنتی باکتریال
  • دارا بودن قابلیت انتقال و جابه‌جایی
  •  طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر خش و ضربه
  • انعطاف‌پذیری بالا و قابل اجرا بر روی سطوح قوص‌دار
  • نظافت آسان
  • عایق حرارتی و صوت

نحوه‌ی نصب ترمووال

به علاوه ترمووال ها به صورت شاخه‌ای می‌باشند و از طولی برابر 280 سانتی‌متر برخوردارند. اگر ارتفاع مدنظر 280 سانتی‌‌متر باشد نیازی به برش نیست و به صورت سراسری نصب می‌شود. 

در صورت نیاز به تکه‌های کوچک با استفاده از دستگاه‌های برش مانند اره دیسکی شاخه‌های ترمووال برش داده می‌شوند. شاخه‌های ترمووال به صورت موازی در یکدیگر کلیک می‌شوند و در نهایت یک فضای یکدستی را ایجاد می‌کنند.

 برای نصب ترمووال ابتدا باید زیرسازی درستی صورت گیرد و فضای مدنظر شاقول شود. یکی از قابلیت‌های ترمووال این است که بر روی سطوح مختلف از سطوح گچی گرفته تا کاغذدیواری، سطوح سنگی، کاشی و ام دی اف قابل نصب می‌باشد.

 برای نصب ترمووال بر روی سطوح گچی، کاغذ دیواری و ام دی اف از میخ بادی استفاده می‌شود. امکان نصب ترمووال بر روی سطوح سنگی و کاشی با استفاده از میخ بادی نیست و برای این‌کار اصولا از چسب آکواریوم استفاده می‌شود.

قیمت ترمووال

یکی از ویژگی‌های مهم ترمووال‌ها قیمت پایین آن‌ها نسبت به ترموودها است در نتیجه جایگزین مناسبی برای آن‌ها هستند.  طول ترمووال ها به طور  مشخص 280 سانتی‌متر و در عرض‌های مختلف 12، 15، 17 و 20 سانتی‌متر تولید می‌شوند.

 به طور کلی نمی‌توان قیمت مشخصی برای این محصول تعیین کرد زیرا جزء محصولات جدید در صنعت دکوراسیون به حساب می‌آید. ضمن این‌که قیمت این محصول با توجه به رنگ، طرح و کیفیت آن متغیر می‌باشد.

چوب از نظر زیبایی و مزیت‌های زیادی که دارد جزء عناصر اصلی در دکوراسیون به شمار می‌رود. ولی با همه‌ی این‌ها یکی از معایب محصولات چوبی قیمت بالای آن‌ها می‌باشد. 

از این‌رو  یکی از راهکارهای متداول تولید محصولات مشابه با متریال‌های مصنوعی است که ضمن داشتن بسیاری از ویژگی‌های چوب از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. پس ترمووال‌ها نمونه‌ای از این نوع محصولات هستند که به دلیل مزایای بسیار و کاربردهای گسترده‌ای که دارند در طراحی داخلی بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند.

در این مقاله سعی ما بر این بود که اطلاعات جامع و مفیدی از ترمووال به شما ارائه دهیم.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و دقیق‌تر با همکاران ما در شرکت ایده‌آرای راشین ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *