امروزه استفاده از کابینت فقط جنبه کاربردی ندارد و به عنوان عنصری دکوراتیو نیز استفاده میشود. در مناطق مرطوب و شرجی همیشه این سوال ذهن ساکنین آن جا را درگیر میکند که کابینت مناسب شمال و مناطق مرطوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

ما در این مقاله امروز مختصر به آن اشاره می کنیم.
 

کابینت مناسب شمال و آشپزخانه ویلایی

کابینت آشپزخانه ویلایی باید دارای جنسی باشد که در برابر رطوبت‌ شدید، مقاومت خوبی از خود نشان دهد. هرچند در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای شمال کشور، تولید کابینت آشپزخانه ویلایی با استفاده از شناختی که نسبت به اقلیم و آب‌وهوای این منطقه وجود دارد، انجام می‌شود. همچنین که دکوراسیون اداری، تجاری، منزل، رستوران و کافی شاپ نیز با توجه به اجرای پروژه‌های موفق در شمال کشور از این قاعده مستثنی نیست.

کابینت مناسب شمال

بهترین نوع کابینت مناسب شمال چه کابینتی است؟

انتخاب نوع و جنس کابینت بستگی زیادی به سلیقه اشخاص و شرایط محیطی دارد. بنابر این قبل از انتخاب کابینت برای آشپزخانه خود شاید بهتر باشد با متریال مصرفی و اقلیم آب و هوایی پروژه آشنایی داشته باشید. در این صورت می توانید بهترین دکوراسیون منزل را انتخاب کنید. به علت سوالات فراوانی که در مورد انتخاب نوع کابینت مخصوصاً در نواحی مرطوب مثل شمال کشور از ما پرسیده می شود، تصمیم گرفتیم مقاله ای با عنوان بهترین نوع کابینت برای شمال کشور بنویسیم تا بتوانیم ابهامات مختلف در این حوزه را برطرف نماییم.

بدترین نوع کابینت مناسب شمال

میتوان گفت بدترین کابینت برای شمال کابینت های فلزی هستند،  به دلیل زنگ خوردگی اصلا برای شمال و مناطق مرطوب توصیه نمی شوند.

بهترین سبک کابینت مناسب شمال

در میان انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی، دو سبک کلاسیک و مدرن متداول‌تر هستند. در سبک مدرن همه چیز به تناسب این سبک ساده و مدرن طراحی و اجرا می‌شود. درواقع کابینت مدرن از لحاظ قیمت، جزو کابینت‌های کم هزینه است و طرفداران زیادی دارد. در طرف مقابل کابینت سبک کلاسیک قرار دارد که طراحی پرکارتری دارد و از نظر کیفیت ساخت و متریال در سطح بالاتری نسبت به کابینت ام‌دی‌اف مدرن قرار دارد. قیمت این نوع کابینت در قیاس با کابینت آشپزخانه مدرن بالاتر است. از نظر دوام و استحکام اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای سفارش کابینت انجام دهید قطعاً بهترین کابینت برای شمال کشور کابینت سبک مدرن خواهد بود که از نظر درخشندگی به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

  1. کابینت MDF مات(ملامینه)انتخابی ارزان و اقتصادی 
  2. مدل MDF براق(هایگلاس،پلی گلاس و لمی گلاس) مدرن و کارآمد 
  3. و کابینت چوبی سبک کلاسیک،زیبا،پرکار و لوکس

برای کابینت آشپزخانه ویلایی به چه نکته‌هایی توجه داشته باشیم؟

آشپزخانه‌های ویلایی و ساخت آشپزخانه‌ در مناطق مرطوب و جنگلی، در سرتاسر دنیا از اصول و سبک‌های مختلف و خاصی پیروی می‌کنند. حال می‌خواهیم بدانیم برای طراحی کابینت آشپزخانه ویلایی و ساخت کاببینت آشپزخانه ویلا شمال چه مسائلی را باید حل کرد؛ با پاسخ به دو سوال اصلی چه سبکی را برای کابینت آشپزخانه ویلایی می‌پسندید؟ وجنس کابینت‌ آشپزخانه ویلایی باید چگونه باشد؟ نکته های مهم در مورد کابینت آشپزخانه ویلایی که خواهیم فهمید و امیدواریم شما بتوانید تصمیم خوبی بگیرید.

کابینت مناسب شمال

چه سبکی را برای کابینت آشپزخانه ویلایی می‌پسندید؟

برای طراحی و یا اجرای کابینت آشپزخانه ویلایی شمال نیز مانند هر جای دیگر، لازم است که ابتدا،سبک مورد پسند خود را مشخص کنید. اینکه طرفدار سبک‌های کلاسیک هستید یا مدرن، می‌تواند تفاوت زیادی را در انتخاب‌های بعدی شما و نیز هزینه‌های آن ایجاد کند. به هر حال می‌توان سبک‌های مختلف آشپزخانه را به ترتیب عناوین زیر دسته‌بندی کرد

کابینت آشپزخانه ویلایی به سبک مدرن

سبک معماری قرن بیستم یا سبک مدرن، به آشپزخانه‌ای گفته می‌شود که نه در مقابل سبک سنتی قرار می‌گیرد و نه به عنوان سبک معاصر شناخته می‌شود. در سبک مدرن، کابینت‌ها بدون قاب بوده و سطحی تخت و صاف دارند ورنگ‌های براق و مات در آن‌ها استفاده شده است. استفاده از خطوط ضخیم و رنگ سفید در آشپزخانه مدرن، از مشخصه‌های بارز این سبک آشپزخانه‌هاست.

کابینت آشپزخانه ویلایی به سبک کلاسیک

 از قدیم تا کنون یکی از پرطرفدارترین سبک‌های آشپزخانه ، سبک کلاسیک است. این مدل آشپزخانه‌ها هیچگاه از مُد نیفتاده‌اند و همواره نیز با به‌روزرسانی‌هایی که در طراحی آن‌ها ایجاد شده، مطابق با استانداردهای روز دنیا شده‌اند. سبک کلاسیک بیشتر در فضاهای آشپزخانه‌هایی به شکل مربع اجرا می‌شوند و به طور معمول، کابین‌هایی به رنگ و طرح چوب هستند.

آشپزخانه به سبک سنتی

آشپزخانه‌های سنتی ایرانی معمولاً با استفاده از متریال‌هایی به رنگ فیروزه و استفاده از طرح‌های چوبی توجه زیادی دارند. این مورد به‌خصوص در ویلاهایی که ابعاد زیربنایی بزرگ دارند، می‌تواند بسیار جالب باشد.

کابینت آشپزخانه ویلایی به سبک مدیترانه‌ای

اگر بخواهیم به اختصار توضیحی درباره سبک مدیترانه‌ای به شما بدهیم باید گفت در دکوراسیون مدیترانه‌ای الهامی از عناصر طبیعی نظیر دریا،خورشید و پوشش گیاهی به چشم می‌خورد و این سبک طراحی داخلی در فضای خانه یا ویلا آرامش بی نظیری را ایجاد می‌کند.این سبک مورد علاقه کسانی است که در مناطق گرم مدیترانه‌ای زندگی می کنند اما از سبک‌های پیشنهادی ما برای آشپز خانه‌ ویلا است.

سوالات متداول

برترین جنس کابینت مناسب استفاده در ویلاهای شمال کشور کدام است؟

بهترین نوع جنس کابینت در ویلاهای شمال کشور،کابینت‌های تمام چوبی ست که روی آن‌ها با لاک پلی اورتان پوشیده شده باشد، که خاصیت ضد رطوبت و ضد حشره دارد. هرچند که استفاده از کابینت‌های MDF مرغوب و با کیفیت نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این کار باشند.

استفاده از چه نوع کابینت‌هایی در شمال کشور توصیه نمی‌شود؟

کابینت‌های فلزی از آن‌ جا که بسیار در معرض زنگ‌زدگی و خوردگی قرار دارند، انتخاب‌های مناسبی برای استفاده در آشپزخانه‌های ویلاهای شمال کشور نیستند؛و استفاده از آنها به دلیل آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و فرسایشی بودن ، گزینه‌های مناسبی برای ساخت کابینت در شمال نخواهند بود.

آیا کابینت‌های شمال کشور نیاز به مراقبت‌های خاصی خواهند داشت؟

پاسخ به این سوال در گرو این مساله است که از چه جنس کابینتی برای این کار استفاده کرده‌اید. در صورتی که تمام نکات لازم در خصوص بهترین انتخاب برای کابینت‌های شمال را در نظر گرفته‌اید، نیازی نیست مراقبت خاصی از آن‌ها انجام دهید. اما در صورتی که از کابینت‌هایی استفاده کرده‌اید که جنس استفاده شده در آن‌ها ممکن است در معرض رطوبت یا حشرات دچار آسیب‌دیدگی شوند، باید در بازه‌های زمانی مشخص و منظم، عوامل آسیب‌زننده را از آن‌ها دور نمائید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *