پارکت لمینت جزو جدیدترین کفپوش ها به شمار می رود که جلوه و نمود طبیعی به فضاهای خانگی و تجاری می بخشد. در سال های اخیر پارکت لمینت در طرح ها و رنگ های متفاوت به بازار عرضه می شود. در این بین ، پارکت لمینت عسلی از رنگ های محبوب و پرطرفدار به شمار می رود. 

پارکت لمینت رنگ عسلی

یکی از عوامل موثر در طراحی و دکوراسیون منزل یا محل کار شما، رنگ پارکت به کار رفته در کف آن است. انتخاب رنگ پارکت، کاملا سلیقه‌ای است و به عواملی چون بزرگی یا کوچک بودن فضای موردنظر بستگی دارد. لازم به ذکر است که پارکت لمینت رنگ عسلی، در سال 2022، جزء رنگ‌های پر طرفدار و محبوب به شمار می‌رفت.

پارکت لمینت رنگ عسلی، فضایی گرم و دوستانه ایجاد می‌کند و حس آرامش‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. این نوع از پارکت، به دلیل رنگ معتدلی که دارد، مناسب سالن‌های پذیرایی است. پارکت لمینت عسلی، با طیف‌های رنگی متفاوت سازگار است، به همین دلیل در هماهنگ کردن این رنگ با مبلمان منزل‌تان دچار مشکل نمی‌شوید. ضمن این‌که این رنگ از پارکت لمینت به دلیل جلوه‌ی طبیعی‌اش، از مد نمی‌افتد و همواره طرفداران خاص خود را دارد. پارکت لمینت رنگ عسلی، به دلیل رنگ گرمی که دارد، مناسب فضاهایی با طراحی کلاسیک است.

پارکت لمینت عسلی

نحوه ی نگهداری از پارکت لمینت رنگ عسلی

عوامل متعددی وجود دارد که منجر به افزایش طول عمر پارکت لمینت می‌شود که عدم رعایت آن‌ها، آسیب‌های جدی به پارکت لمینت وارد کمی می‌کند. اولین گام در نگهداری از پارکت لمینت، پاکیزگی و شستشوی صحیح آن می‌باشد. در طراحی و تولید پارکت لمینت‌های نسل جدید، نسبت به کفپوش‌های چوبی قدیمی، به سادگی نظافت و پاکیزگی آن، توجه زیادی می‌شود. با این وجود نگهداری و محافظت از پارکت لمینت، نیاز به دقت و توجه بالایی دارد. در ادامه ی این مقاله به نحوه‌ی نگهداری و محافظت از پارکت لمینت رنگ عسلی می‌پردازیم:

گردگیری منظم و پاک کردن گرد و غبار

یکی از عوامل آسیب‌زا به پارکت لمینت، گرد‌و‌غبار و سنگ‌ریزه می‌باشد. شن ریزه‌‌ها، منجر به ایجاد خراش در سطح پارکت می‌شود و در دراز مدت خراش‌های عمیقی را ایجاد می‌کند. از این رو لازم است که به طور مرتب، سطح پارکت لمینت، گردگیری شود. از شیوه‌های مناسب نظافت پارکت لمینت، کشیدن تی و یا استفاده از فرچه‌ی نرم جارو‌برقی هنگام جارو کشیدن می‌باشد.

شستشوی دقیق و مناسب

بهتر است برای شستشو پارکت لمینت، از پاک کننده‌های مخصوص استفاده شود و توصیه می‌شود که در این کار زیاده‌روی نشود. توجه کنید که به هیچ وجه از شوینده‌های متفرقه مانند سرکه یا مایع سفید کننده، در شستسوی پارکت لمینت استفاده نکنید. فراموش نکنید که رطوبت دشمن اصلی چوب می‌باشد و آسیب‌های جدی به پارکت لمینت وارد می‌کند. درنتیجه لازم است که بعد از هر بار شستشو، حتما سطح پارکت به طور کامل خشک شود.

مراقبت در برابر خط و خش

 خط‌و‌خش یکی دیگر از آسیب‌هایی است که پارکت لمینت را تهدید می‌کند. از این رو به هیچ‌ وجه از وسایل و ابزار برّنده مانند؛ چاقو، برس سیمی یا سیم ظرفشویی هنگام شستشو و نظافت پارکت استفاده نکنید. هنگام جابه‌جایی وسایل، دقت لازم داشته باشید و از کشیدن وسایل سنگین روی پارکت لمینت عسلی جلوگیری نمایید.

همچنین برای جلوگیری از خراش و فرورفتگی از سرعت‌گیر یا قطعه‌ای موکت در زیر اجسام سنگین مانند بوفه، کتابخانه و مبلمان سنگین و … استفاده کنید.  علاوه بر این توجه کنید که پارکت لمینت از نظر مقاومت و استحکام در کلاس‌‌ها و دسته‌های متفاوتی  قرار می‌گیرد. در نتیجه هنگام نصب، به مکانی که قرار است پارکت لمینت نصب شود و میزان سایش توجه کنید. اصولا برای فضاهای تجاری و پررفت‌و‌آمد از پارکت لمینت‌هایی استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر سایش، خط و خش و گرد و غبار دارند.

پارکت لمینت عسلی

تابش نور خورشید

زمانی که چوب در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد، به دلیل اکسیداسیون، رنگ آن به مرور زمان تیره می‌شود. برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و تیره شدن رنگ پارکت عسلی خود، بهتر است از پرده‌های مناسب استفاده کنید.

پارکت لمینت رنگ عسلی به دلیل زیبایی خاص، تنوع در طرح  و قیمت مناسبی که دارد، همواره مورد استقبال قرار می‌گیرد. از این رو در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم و ضروری در حفظ و نگهداری از پارکت لمینت رنگ عسلی را ذکر کنیم.

در نهایت امیدواریم با نکاتی که ذکر آن‌ها رفت،  به شما در مراقبت از پارکت لمینت منزل یا محل کار خود، کمک کرده باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *