با توجه به مزایایی که پارکت لمینت دارد، روز به روز به تعداد طرفداران این محصول اضافه می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این کفپوش کاربردهای گسترده‌ی آن است. پارکت لمینت‌ با درجه‌ی مقاومت‌ متفاوت از منازل مسکونی تا دفاتر اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله به پارکت لمینت اداری و ویژگی‌هایی که باید این محصول داشته باشد، پرداخته‌ایم.

تأثیر پارکت لمینت در دکوراسیون محیط‌های اداری

دکوراسیون و طراحی محیط اداری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا فضای کاری شما، نشان‌دهنده‌ی میزان اهمیتی است که به حرفه و کار خود می‌دهید. همچنین هرچه دفتر کار شما، زیبا‌تر باشد و از طراحی خاصی برخوردار باشد، در روحیه و راندمان کاری کارمندان‌تان تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

پارکت لمینت جزء آن دسته از محصولات صنعت دکوراسیون است که در محیط‌های اداری به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از تنوع رنگی متنوعی برخوردار است و شما می‌توانید با توجه به آن، فضای دلخواه خود را طراحی و اجرا کنید.

مزایای پارکت لمینت برای محیط‌های اداری

  • قابلیت شستشو و نظافت
  • نصب آسان
  • قابلیت انتقال و جابه‌جایی
  • برخورداری از تنوع رنگی
  • مقاومت بالا
  • ظاهری شیک و زیبا
  • ایجاد محیطی لوکس و مدرن
  • ایجاد احساس خوشایند در کارمندان و مشتریان
پارکت لمینت اداری

نکات مورد توجه در انتخاب پارکت لمینت برای محیط‌های اداری

دفاتر اداری ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاصی دارند که در انتخاب پارکت لمینت باید این ویژگی‌ها را لحاظ کرد. در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید و انتخاب لمینت برای دفاتر اداری خود باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ می‌پردازیم. 

  • درجه‌ی سایش

واضح است لمینتی که برای منازل مسکونی استفاده می‌شود برای محیط‌های تجاری و اداری مناسب نیست. در فضای اداری هر چیزی ممکن است به پارکت لمینت آسیب وارد کند. در محیط‌های اداری تردد زیادی صورت می‌گیرد. همچنین میزان جابه‌جایی وسایل مانند میز و صندلی نیز در این محیط‌ها زیاد است. در فضاهای اداری استفاده از صندلی‌های چرخ‌دار، فایل‌های بایگانی، تردد با کفش پاشنه‌دار بسیار متداول است. از سوی دیگر این محیط‌ها نیازمند شستشو و نظافت منظمی هستند. در نتیجه مقاومت کفپوش در محیط‌های اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. 

پارکت لمینت‌ها هنگام تولید در چندین دسته و کلاس تولید می‌شوند و هر دسته مختص کاربری خاصی است. هنگام تولید این محصول، کدی با حروف انگلیسی AC روی آن درج می‌شود.  در کنار این کد، عددی بین 2 تا 5 نوشته می‌شود. این کد نشان‌دهنده‌ی میزان مقاومت و درجه‌ی سایش محصول است. کدهای AC2 و AC3 از میزان مقاومت کمی برخوردارند که مناسب منازل مسکونی هستند و کدهای AC4 وAC5  نیز مناسب مکان‌های اداری و پرتردد هستند.

علاوه بر این، پارکت لمینت‌هایی که برای محیط‌های اداری به کار می‌روند باید مغزی مقاومی داشته باشند. در غیر این صورت در برابر شستشو و نفوذ آب آسیب‌پذیر خواهند بود. به همین دلیل برای تولید آن‌ها از HDF با دانسیته‌ی بالای 890 استفاده می‌شود.

با همه‌ی این‌ها لازم است بدانید که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله واردات پارکت لمینت ممنوع است. در نتیجه فقط محصولات ایرانی در بازار موجود است و نمی‌توان چندان به استانداردهای درج شده بر روی بسته‌ها مطمئن بود.

  • رنگ

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب پارکت لمینت برای دفاتر کار خود باید به آن دقت کنید، رنگ لمینت است. یکی از مزایای پارکت لمینت، تنوع رنگی بالای آن است که دست شما را هنگام انتخاب باز می‌گذارد.

توصیه می‌شود که برای دفاتر اداری و تجاری، از طیف‌های رنگی تیره استفاده کنید. زیرا رنگ‌های روشن نیاز بیش‌تری به مراقبت دارند و نظافت آن‌ها نیز سخت‌تر است.

در انتخاب رنگ پارکت اداری، باید به رنگ پس‌زمینه و هماهنگی رنگ لمینت با سایر وسایل دفترتان توجه داشته باشید. نور نیز از دیگر معیارهایی است که هنگام انتخاب رنگ پارکت لمینت دفاتر اداری باید به آن توجه داشت. مکان‌هایی که از منبع نور مناسبی برخوردار نیستند با لمینت‌های تیره دلگیر خواهند شد که این امر در کاهش راندمان کارمندان شما نقش به‌سزایی دارد.

پارکت لمینت اداری

ما در طول شبانه‌روز زمان زیادی را در محیط کار سپری می‌کنیم. داشتن محیطی زیبا، راحت، جذاب و کارآمد باعث افزایش انرژی و بازدهی می‌شود. 

دکوراسیون داخلی محیط‌ کار از اصلی‌ترین عوامل افزایش راندمان و بازدهی کارکنان می‌باشد. 

انتخاب کفپوش مناسب از مهم‌ترین این اصول است. شرکت راشین در تمام مراحل انتخاب تا نصب کنار شما است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *