در این مقاله راه‌کارهای ترکیب مبلمان مدرن و کلاسیک را برای شما توضیح خواهیم داد. یکی از بهترین فضاهای داخلی، فضاهایی هستند که با دیدن آنها یاد دوران خاصی نمی‌افتیم. یعنی نمی‌توان آنها را به یک دوره یا دهه‌ی خاص سنجاق کرد. اما می‌شود عناصری از تاریخ را در طراحی خانه گنجاند. این تمایل به ترکیب سبک قدیم و جدید می‌تواند به دلیل معماری خانه شما، یک ارثیه، یا علاقه‌مندی شما باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مبلمان کلاسیک و مدرن را با هم ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود تا یک فضای داخلی ایجاد کنید که فراتر از زمان باشد و در عین حال به روز و جذاب باشد.

 

تفاوت مدرن و عتیقه

اول بریم به سراغ تعریف عتیقه که عتیقه چیست؟

عتیقه قطعه‌ای است که بیش از صد سال قدمت داشته باشد. هر چیزی که بیش از بیست سال اما کمتر از صد سال قدمت داشته باشد را معمولاً قدیمی در نظر می‌گیرند ولی عتیقه نیست. حالا واژه مدرن ممکن است به طراحی مدرن اواسط  قرن بیستم اشاره داشته باشد یا به عنوان مترادف برای امروزی استفاده شود.

مبلمان مدرن و کلاسیک را چگونه با هم ترکیب کنیم؟

تعادل را در دو سبک مبلمان مدرن و کلاسیک رعایت کنید

تعادل مناسب را بیابید. وقتی صحبت از ترکیب عتیقه‌ها با قطعات مدرن می‌شود، باید بدانید که خانه باید مجموعه‌ای از چیزهایی باشد که شما آنها را دوست دارید. در عین حال ترکیب چیزهایی که شما دوست دارید، باید زیبا باشد تا جلوه‌ی منزل شما را خراب نکند.

ویلیامسون بر اهمیت در نظر گرفتن مقیاس در هنگام قرار دادن مبلمان تأکید می‌کند. او می‌گوید: “عتیقه‌ها، برای فضاها و سبک‌های زندگی متفاوت ساخته شده‌اند. بسیاری از قطعات چوبی تیره و سنگین به راحتی شناور نمی‌شوند و روی دیوار یا نزدیک آن‌ها بهتر به نظر می‌رسند. برعکس، قطعات بسیار سبک و ساق‌دار باید در کنار اقلامی با جرم بیشتر قرار گیرند تا فضای اتاق احساس بدی منتقل نکند. تعادل در بین فضا، آزادی عمل زیادی را به شما ارائه می‌دهد.

 

ظاهر در مقابل کاربرد

هنگام بررسی این موضوع که آیا یک قطعه قدیمی‌تر را در یک طراحی مدرن نگه دارید یا ادغام کنید، مهم است که به شکل و عملکرد آن توجه کنید. عتیقه‌ها اغلب صنایع دستی خوبی را به نمایش می‌گذارند که امروزه به سختی به دست می‌آیند. آن‌ها دارای حکاکی‌های چوبی پیچیده، خیاطی یا تزئینات هستند که در مبلمان مدرن امروزی نمی‌توانید پیدا کنید. (یک استثناء در این مورد، مبلمان سبک شیکر است که قرن‌هاست از همان خطوط تمیز پیروی می‌کند و هنوز حتی در مینیمالیستی‌ترین دکوراسیون داخلی مدرن، امروزی به نظر می‌رسد.)

طراح داخلی، لیزا گیلمور ، ترکیب موفقیت آمیز مدرن و عتیقه را ارائه می‌دهد. گیلمور می‌گوید که روکش‌های فلزی را با هم ترکیب می‌کند تا پایه‌های طراحی را بدهد تا قدیمی به نظر نرسد.

 

استفاده مجدد و تکمیل مجدد در ترکیب مبلمان مدرن و کلاسیک

هیچ چیز از نظر زیبایی شناسی و ارزش بهتر از پتینه غنی شده یک قطعه عتیقه یا قدیمی با کیفیت نیست. اگر میز ناهارخوری قدیمی پدربزرگ و مادربزرگتان را به ارث برده‌اید، می‌توانید آن را بازسازی کنید یا با یک لایه رنگ کاملاً جدید تغییر شکلی را در آن ایجاد کنید.

ویلیامسون می‌گوید: تودوزی‌های تازه می‌توانند حسی مدرن به عتیقه‌ها ببخشند، بدون اینکه جذابیت قدیمی را از دست بدهند. ویلیامسون می‌گوید: مواد جدید می‌توانند تا حد زیادی به راحتی مدرن کمک کنند.

مبلمان مدرن و کلاسیک

رنگ ها را یکی کنید

یکی از چالش‌های ترکیب قطعات قدیمی و جدید این است که چگونه می‌توان ترکیب دوره‌ها و سبک‌ها را با هم کار کرد و در عین حال حس کلی انسجام را حفظ کرد. حتی متنوع‌ترین فضاهای داخلی نیز نیاز به تعادل و هماهنگی دارند. در حالی که اختلاط روکش‌های چوب و فلزات به خودی خود یک هنر است، گاهی اوقات ساده‌ترین راه برای ادغام عناصر متفاوت این است که آنها را با استفاده از یک پالت رنگی یکسان کنید.

اگر طرفدار فضای داخلی شیک هستید، می‌توانید با رنگ آمیزی وسایل فروشگاه‌های دست‌فروشی مانند پاتختی، صندلی‌های ناهارخوری، میزها و کمدها با رنگ سفید مایل به کرم، انسجام ایجاد کنید و صندلی‌ها و مبل‌های سفید را اضافه کنید. این امر ادغام سبک‌ها و دوره‌ها را در مبلمان مدرن و کلاسیک با تمرکز بر حفظ ظاهر، ساده می‌کند.

مبلمان مدرن و کلاسیک

همخوانی قطعات با دکور

اگر به دنبال ایجاد حداکثر تأثیر در یک اتاق مدرن با یک قطعه عتیقه هستید، با یک قطعه در مقیاس بزرگ مانند یک لباس عتیقه، یک تخته، یا یک میز بزرگ مزرعه قدیمی، جسورانه عمل کنید. این قطعات را با رنگ آمیزی، بازسازی، نوسازی فضای داخلی یا اضافه کردن اثاثیه برای ایجاد حس راحتی مدرن، بسیار کاربردی و مناسب برای سبک زندگی مدرن کنید. این استراتژی به ویژه در یک فضای خنثی که نیاز به یک نقطه کانونی یا حس درام دارد با کنار هم قرار گرفتن به دست می‌آید و به خوبی کار می‌کند. همین فرمول می‌تواند برای قطعات تزئینی در مقیاس بزرگ، مانند یک آینه بزرگ طلاکاری شده فرانسوی یا یک فرش بزرگ قدیمی برای یک اتاق نشیمن کار کند.

 

تاکید بر قطعات عتیقه

اگر عاشق عتیقه هستید اما نمی‌خواهید از مبلمان بزرگ عتیقه استفاده کنید و یا بودجه کافی برای خرید آن را ندارید، می‌توانید با مبلمان کوچک مانند میزهای انتهایی و چهارپایه‌های چوبی یا قطعات تزئینی مانند آینه‌های طلاکاری فرانسوی عتیقه، وسایل روشنایی و فرش شروع کنید. گیلمور می‌گوید: «برای من، یک فرش کلاسیک و قدیمی واقعاً بزرگ، فوراً رنگ و بوی آن را ایجاد می‌کند، و می‌توانید با اضافه کردن و لایه‌بندی اطراف آن لذت زیادی ببرید.»

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله ترکیب مبلمان مدرن و کلاسیک برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت:www.thespruce.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *