وقتی در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، جا دادن هر چیزی که نیاز دارید دشوار است. تلاش برای تناسب با همه چیز و زیبا جلوه دادن آن چالش بزرگ‌تری است. اما این چیزی است که طراحی فضای کوچک را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند: ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه برای آن موانع، در پایان کار را بیشتر می‌کند. چه در یک آپارتمان بزرگ زندگی می‌کنید یا می‌خواهید از یک اتاق کوچک در یک خانه کوچک بهره بیشتری ببرید، این ایده‌های دکوراسیون خانه کوچک باعث می‌شود در عین حفظ سبک، آن را بسیار بزرگ‌تر احساس کنید.

 

ایده‌های دکوراسیون خانه کوچک

1.مواد بازتابنده را بگنجانید

همانطور که طراح برایان پاتریک فلین در اینجا انجام داد، دیوارهای لاکی سفید و کاشی‌های براق را انتخاب کنید. مواد با درخشندگی بالا منعکس کننده هستند و همان اثر حداکثری را ایجاد می‌کنند که یک آینه ایجاد می‌کند. نور را تابیده و فضایی به طور کلی هوا ایجاد می‌کند.

دکوراسیون خانه کوچک

 

2-درب‌های جیبی را انتخاب کنید

درهای جیبی با پنجره‌های شیشه‌ای اجازه می‌دهد تا نور مشترک در سراسر فضا جریان یابد و در عین حال جدایی ایجاد کند. حتی بهتر از آن، در صورت عدم استفاده درست به داخل دیوار می‌لغزند و فضای بسیار کمتری نسبت به درهای چرخان اشغال می‌کنند.

 

3-در دکوراسیون خانه کوچک مدبر باشید

زمانی که فضا محدود است و نمی‌خواهید مبلمان جدید و حجیم بخرید، از یک صندلی به عنوان میز کناری استفاده کنید و برای صرفه جویی در فضای سطح، دیوارکوب‌ها را نصب کنید. یک رنگ شاد، مانند این رنگ فیروزه‌ای کم رنگ، ایده خوبی برای ایجاد روحیه شاد در یک اتاق کوچک است.

 

4-میز ناهارخوری خود را کوچک کنید

میزهای گرد کوچک فقط برای گوشه‌های صبحانه نیستند. میز ناهارخوری غول پیکر را کنار بگذارید و با انتخاب یک میز ناهارخوری کوچک و گرد به جای آن، کمی فضای اضافی به خود بدهید.

 

5-از تخت خواب روزانه استفاده کنید

یک تخت خواب اضافه کنید و اتاق خواب خود را دو برابر اندازه تماشا کنید. اگر اتاق مهمان مشخصی ندارید، این می‌تواند در اتاق نشیمن شما نیز مفید باشد.

دکوراسیون خانه کوچک

 

6-وسایل مورد علاقه‌تان را بگنجانید

از آنجایی که فضای محدودی برای وسایل اضافی وجود دارد و فضای کمتری برای انباشته شدن همه وسایل مورد علاقه شما وجود دارد، باید همه چیز را زیبا کنید. در اینجا، آنتونی دانینگ یک یخچال قدیمی معمولی را با پوشاندن کاغذ دیواری قابل جابجایی به یک فرصت طراحی تبدیل کرد.

 

7-در دکوراسیون خانه کوچک تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید

کنسول رسانه بزرگترین هدر دهنده فضای یک اتاق نشیمن کوچک است. تلویزیون خود را روی دیوار یا بالای شومینه نصب کنید و فضای لازم برای کف را به دست آورید.

 

8-تلویزیون خود را مخفی کنید

یا حتی بهتر، آن را پنهان کنید! این ترفند طراحی چه در داخل یک کریدنزا باشد و چه در قالب اثر هنری، این ترفند طراحی برای هر اتاق نشیمن که همیشه اتاق خانواده، اتاق ناهار خوری و/یا بیشتر باشد، عالی است.

 

9-انجام وظیفه دوگانه

قطعاتی که می‌توانند چندین هدف را داشته باشند، کلیدی هستند: میزی را پیدا کنید که بتواند به عنوان میز و میز ناهارخوری عمل کند. یک مبل عمیق که می‌تواند به عنوان تخت مهمان نیز استفاده شود، یا خرید مکعب‌هایی که به عنوان میز قهوه‌خوری و صندلی‌های جایزه در زمانی که مهمانان تمام می‌شوند، بخرید.

 

10-از ویژگی‌های معماری استفاده کنید

هر سانت در یک خانه کوچک مهم است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از ویژگی‌های معماری نهایت بهره را ببرید. به این ترتیب، آنها در واقع به چیز مورد علاقه شما در مورد فضا تبدیل خواهند شد. برای یک پوشش رادیاتور زیبا برنامه‌ریزی کنید و یک کوسن را در نظر بگیرید تا بتوانید از آن به عنوان گوشه پنجره برای خواندن و استراحت استفاده نمایید. همانطور که جائه جو در اینجا انجام داد، یک بالش و یک چراغ آویز برای کارها اضافه کنید.

دکوراسیون خانه کوچک

 

11-در دکوراسیون خانه کوچک از آینه استفاده کنید

این قدیمی‌ترین ترفند طراحی در این کتاب است: آینه‌ها فضای شما را بزرگ‌تر، سبک‌تر و مطبوع‌تر می‌کنند. و یک محدب سرگرم کننده مانند این، بدون اشغال فضای زیادی به شخصیت می‌افزاید.

 

12-هر قطعه را حساب کنید

اثاثیه‌ای را انتخاب کنید که حداکثر کارایی را در حداقل متراژ مربع ارائه دهد. به عنوان مثال، به جای نیمکت انتهایی، یک میز با یک صندلی کناری کوچک انتخاب کنید. می‌توانید از آن برای کار، آماده شدن و موارد دیگر استفاده کنید.

 

13-به مقیاس فکر کنید

اگر آشپزخانه شما جزیره‌ای ندارد و اتاق نشیمن جدا از آشپزخانه ندارید، از کاربردی کردن آن دست نکشید. یک میز چوبی بلند را انتخاب کنید که می‌تواند فضای اضافی برای پخت و پز و به عنوان میز ناهار خوری دو رویه فراهم کند. از این در آشپزخانه توسط استودیو Corinne Mathern به عنوان طرح اولیه خود استفاده کنید.

 

14-آن را خنثی نگه دارید

اتاق‌های آرام و یکدست، چشم را فریب می‌دهند و فکر می‌کنند جادارتر از آنچه هستند. برای جلوگیری از صاف شدن فضا، بافت‌های متنوعی اضافه کنید.

 

15-تبدیل یک گنجه

طراح دیوید کایهوی از چند راه‌حل ذخیره‌سازی هوشمندانه برای سخت‌تر کردن آپارتمانش در شهر نیویورک استفاده کرد. از جمله ایجاد این “اتاق لباسشویی” فشرده در کمد خود. به این ترتیب، وقتی او لباس‌های شسته‌شده را نمی‌شوید، می‌تواند در را روی این وسایل چشم‌گیر ببندد.

 

16-ذخیره‌سازی را سفارشی کنید

قفسه‌های توکار سفارشی، گوشه‌های ذخیره‌سازی و مبلمانی که دقیقاً مطابق با نیازهای شما طراحی شده‌اند، می‌توانند از هر تکه فضای موجود استفاده کنند. هنگامی که آنها بخشی از دیوارها هستند، تقریباً به اندازه متراژ مربع ارزشمند از دست نمی‌دهید. و فضای اضافی زیر یک نیمکت نیز کمک می‌کند.

دکوراسیون خانه کوچک

 

17-ایجاد مناطق

در استودیوی طراح داخلی Max Sinsteden، او با آویزان کردن یک پرده فوق‌العاده بلند و سپس آویزان کردن یک نقاشی شناور برای شکستن آن، فضای خواب خود را جدا از بقیه اتاق احساس کرد. او به ما می‌گوید: “من دوست ندارم یک تخت را از در ورودی خانه ببینم. در نتیجه یک پرده به آن محیط اضافه می‌کنم. وقتی آن را می‌بندید، صادقانه احساس می‌کنید که در یک هتل پاریسی هستید.” این بدان معناست که شما نیز می‌توانید سرگرمی کنید، بدون اینکه احساس کنید همه در اتاق خواب شما هستند.

 

18-از تمام فضای موجود در سطح استفاده کنید

حتی یک طاقچه می‌تواند فضای ذخیره‌سازی اضافی را برای دکور، نور و سایر وسایل ضروری فراهم کند، وقتی جایی برای میز اضافی وجود ندارد.

 

19-یک میز دیواری بگیرید

فکر می کنید جایی برای دفتر ندارید؟ دوباره فکر کن یک میز دیواری نصب شده فضای کمتری را اشغال می‌کند و حتی می‌توانید برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر قفسه‌هایی را در بالای آن نصب کنید. طراح طارق دیکسون با نصب یک میز دیواری، گوشه‌ای استفاده نشده را دگرگون کرد.

 

20-از صندلی‌های استراتژیک استفاده کنید

صندلی اضافی را انتخاب کنید که می‌تواند جمع شود و بسیار جمع و جور باشد تا بتوانید آن را در زمانی که مهمانان به پایان نرسیده‌اند، نگهداری کنید. یک چهارپایه مانند این در اتاق نشیمن طراحی شده توسط هکر گاتری عالی است.

 

21-از وسایل بزرگتر (اما کمتر) استفاده کنید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما تجهیز یک فضای کوچک تنها با چند قطعه در مقیاس بزرگ (به جای مخلوطی از مبلمان کوچک) در واقع می‌تواند باعث بزرگ‌تر شدن آن شود. در مقابل تمایل به فشار دادن تمام مبلمان خود به دیوارها مقاومت کنید. اگر پشت مبلمان فضایی ایجاد کنید، اتاق را وسیع‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

از وسایل بزرگتر (اما کمتر) استفاده کنید

22-در یک فضای کوچک بزرگ شوید

به راحتی می‌توان از اتاقی که بسیار کوچک است چشم پوشی کرد، به خصوص به این دلیل که فضای قابل استفاده کافی برای دکوراسیون وجود ندارد. اما قطعاً امکان‌پذیر است و ارزشش را دارد. ارتقاء و شخصی سازی این اتاق‌های کوچک. به عنوان مثال، این اتاق پودر در خانه آیلانا میشل رالف را در نظر بگیرید. با رنگ دیوار صورتی مایل به روشن و گالری اطراف از آثار هنری متنوع، اتاق کوچک بسیار جذاب است.

 

23- در دکوراسیون خانه کوچک عمودی فکر کنید

از فضای اغلب کم استفاده بین بالای مبلمان و سقف اتاق با عناصر آویزان یا بلند استفاده کنید. قفسه‌های کتاب و کابینت‌ها را تا انتها بالا ببرید. این کار باعث می‌شود اتاق بلندتر شود.

 

24-از قطعات حجیم چشم پوشی کنید

اگرچه فضای ذخیره‌سازی زیر سینک می‌تواند عالی باشد. اما روشویی‌های بزرگتر با کشوها و کابینت‌های زیاد ممکن است در فضاهای کوچک بسیار بزرگ و نامناسب به نظر برسند. در این حمام که توسط Studio DB طراحی شده است، روشویی مرمری شیک فضای سطحی زیادی دارد و جای حوله و قلاب اضافی نیازهای ذخیره سازی را برآورده می‌کند.

 

25-یک دیوار شیشه‌ای جزئی بسازید

پنجره‌ها را بزرگ کنید، یا درهای جامد را با شیشه عوض کنید تا مناظر را باز کنید و فضاهای مجاور را به هم متصل کنید.

 

26-در دکوراسیون خانه کوچک از نورپردازی خوب استفاده کنید

نورپردازی خوب هر اتاق بزرگ یا کوچک را می‌سازد یا خراب می‌کند. همانطور که در این فضای زیبا نشان داده شده است، مطمئن شوید که به ویژه در فضاهای کوچکتر و تنگ مانند حمام با یک پنجره کوچک، نور مناسب نصب کنید.

در دکوراسیون خانه کوچک از نورپردازی خوب استفاده کنید

 

27-خودتان ویرایش کنید در دکوراسیون خانه کوچک

لازم نیست همه چیز را نمایش دهید. از این گذشته، هیچ چیز به اندازه بهم ریختگی اتاق را کوچکتر نمی‌کند.

دکوراسیون خانه کوچک

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله دکوراسیون خانه کوچک برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: www.housebeautiful.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *