در این مقاله در مورد نحوه‌ی انتخاب درب مناسب خانه توضیح می‌دهیم. آیا می‌توانید یک خانه بدون در را تصور کنید؟ به هیچ وجه! مهم نیست که یک خانه چقدر بزرگ یا کوچک باشد، طراحی خوب درب برای تکمیل ساختار، یک عملکرد ضروری است. درب یک دروازه برای ورود یا خروج از خانه است. آن به عنوان یک نگهبان برای جلوگیری از ورودهای ناخواسته عمل می‌کند. به سادگی با بستن در، می‌توانید از دنیای بیرونی دور شوید و وارد منطقه خصوصی خود شوید.

به دلیل وجود عناصر مهم در ساختار یک ساختمان معمولا حواس‌ها از درب ورودی پرت می‌شود و آنچنان که نیاز است به طراحی آن توجهی نمی‌شود. بسیاری از مردم با نصب تخته‌های چوبی یا فلزی به عنوان در، اشتباه رایجی را مرتکب می‌شوند که ایمنی اهل خانه را به خطر می‌اندازد. در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا انواع درب‌های موجود در بازار را بشناسید. عملکرد هر یک را به همراه اطلاعات دقیق در مورد نحوه خرید درب مناسب بدانید.

 

اهمیت عملکرد درب مناسب در یک خانه

بدون درب، ورود به خانه غیرممکن خواهد بود. تصور کنید هر بار که می‌خواهید داخل یا خارج شوید مجبور شوید دیوارها را خراب کنید. داشتن یک ورودی باز بدون در نیز حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر می‌اندازد. در ادامه برخی از عملکردهای اصلی درب خانه آورده شده است:

درب‌ها فضای داخلی شما را به دنیای بیرونی متصل می‌کنند و همچنین در قسمت داخلی، فضاهای مختلف خانه شما را به هم متصل می‌کنند.

درب‌ها تهویه خانه شما را به همراه محافظت در برابر باران، برف یا گرما امکان پذیر می‌کنند.

یک درب بسته می‌تواند آلودگی صوتی در خانه را با مسدود کردن صداهای خارجی کنترل کند.

درب‌ها خانه شما را ایمن می‌کنند و از ورود “مهمانان” ناخواسته مانند حیوانات، آفات یا دزدها جلوگیری می‌کنند.

درب‌های مدرن می‌توانند بازده انرژی خانه شما را افزایش داده و مصرف برق را کاهش دهند و در صرفه جویی انرژی نقش مثبت و کاهنده داشته باشند.

درب‌ها می‌توانند با انتخاب متریال خوب و مناسب به جلوگیری از گسترش آتش در داخل خانه نیز کمک کنند.

بسیاری از درب‌ها مجهز به مکانیزم قفل ایمن برای محدود کردن دسترسی به خانه هستند.

چگونه درب مناسب خانه خود را انتخاب کنیم?

 

تفاوت بین درب‌های داخلی و خارجی چیست؟

طرح‌های درب خانه به دو دسته اصلی درب‌های داخلی، درب‌های خارجی طبقه بندی می‌شوند. اگرچه در بسیاری از موارد به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما تفاوت زیادی بین این درها از نظر ساختار و عملکرد وجود دارد.

 

درب‌های داخلی در مقابل درب‌های خارجی

درب‌های داخلی برای استفاده داخلی در یک خانه طراحی شده‌اند. آنها در اندازه استاندارد هستند. این درب‌ها به دلیل متریال با کیفیت معمولی و هزینه ساخت مناسب،  قیمت پایین‌تری نیز نسبت به درب‌های ورودی اصلی دارند. درهای داخلی یا دارای یک هسته جامد یا یک هسته توخالی هستند. آنها در پوشش‌ها و طرح‌های مختلفی برای ترکیب با بقیه دکوراسیون ارائه می‌شوند.

از طرف دیگر درهای بیرونی محکم و بادوام هستند. آنها برای مواجهه با تغییرات محیطی و فرسودگی مکرر طراحی شده‌اند. این درب‌ها همچنین دارای یک عملیات شیمیایی ویژه برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از گرد و غبار، حشرات و غیره می‌باشند. درب‌های خارجی نسبت به درب‌های داخلی سنگین‌تر هستند و همچنین قیمت بالاتری دارند. بسته به اندازه ورودی یا خروجی، ابعاد درب‌ها را می‌توان به صورت سفارشی تهیه کرد.

 

انواع درب‌ های مناسب خانه 

اکنون که تفاوت اساسی بین دو نوع درب را یاد گرفتید، اجازه دهید نگاهی به انواع محبوب درب‌های داخلی و خارجی خانه بیندازیم تا برای مکان‌های  مختلف مناسب باشد:

درب‌های لولایی

درب‌های معمولی هستند که با لولا به چهارچوب متصل می‌شوند. آنها را می‌توان به سمت داخل یا خارج باز و بسته کرد و یک چفت و قفل به آن متصل است.

 

درب‌های تاشو

برای فضاهای شلوغ ایده آل هستند، جایی که می‌توانید درب را جمع کنید تا فضای بیشتری ایجاد کنید. این درب‌ها با استفاده از لولا برای جابجایی آسان به هم متصل می‌شوند.

 

درب‌های کشویی

این درب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با یک فشار یا کشیدن ساده روی ریل سر بخورند. آنها برای بهینه سازی استفاده از فضا و بهبود بهره وری انرژی طراحی شده‌اند.

 

درهای جیبی

برای فضاهای جمع و جور طراحی شده‌اند. این درب‌ها در جیب‌های دیوار ناپدید می‌شوند تا از فضای داخل استفاده کنند.

 

درب فرانسوی

برای نمای بیرونی و داخلی عالی هستند و با ترکیبی از شیشه و مواد دیگر طراحی شده‌اند. این درب‌ها تهویه بهتری دارند و به منظره‌ای عالی دسترسی دارند.

 

چگونه درب مناسب خانه خود را بخریم؟

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می‌کند درب مناسب خانه خود را بدون دردسر انتخاب کنید و بخرید:

 

انتظارتان از عملکرد درب مناسب خانه را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از شروع جستجوی خرید درب، هدف و انتظارات از آن را درک کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌های جلوی رویتان را محدود کنید. همچنین موقعیت درب را برای انتخاب متریال و طرح مناسب در نظر داشته باشید.

 

اندازه گیری‌ها را درست انجام دهید

حتما اندازه‌گیری استاندارد درب را داشته باشید. همیشه توصیه می‌شود درب را به طور کامل اندازه‌گیری کنید. همچنین قبل از خرید با مشخصات یک درب آشنا شوید.

مواد درب مناسب خانه

انتخاب مواد مناسب بسیار مهم است. در حالی که چوب، درجه یک و ظریف است. آن نیاز به نگهداری بالایی دارد. درب‌های فلزی، محکم و بادوام هستند. اما قیمت بالایی دارند. سایر مواد مانند PVC ،UPVC می‌توانند کارآمد و شیک باشند. اما ممکن است دوام زیادی نداشته باشند.

 

تعمیر و نگهداری

انتخاب دربی که تعمیر کمتری نیاز دارد و نگهداری آن آسان است، انتخاب مناسبی است. درب باید بتواند در برابر تغییرات شدید آب و هوایی مقاومت کند و عملکردی استثنایی داشته باشد.

چگونه درب مناسب خانه خود را انتخاب کنیم?

شرکت راشین امیدوار است خواندن مقاله انتخاب درب مناسب خانه برای شما مفید بوده باشد.

برگرفته از سایت: stylesatlife.com

به این مقاله رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *