رنگ از المان‌های مهم در دکوراسیون هر محیطی به شمار می‌رود و از اهمیت بالایی برخوردار است. نوع رنگی که ما برای طراحی منزل یا محل کار خود انتخاب می‌کنیم نمودی بیرونی از شخصیت ما است. همچنین نوع رنگی که انتخاب می‌کنیم رابطه‌ی مستقیمی بر شکل‌گیری جوی خاص دارد. در این میان رنگ پارکت لمینت به عنوان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اهمیت بالایی دارد. ما در این مقاله قصد داریم به اهمیت رنگ پارکت لمینت در دکوراسیون بپردازیم.

اهمیت رنگ پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

پارکت لمینت‌ها از تنوع رنگی گسترده‌ای برخوردارند که جزء مزایای مهم آن‌ها محسوب می‌شود. با این وجود نمی‌توان هر رنگی را برای هر مکانی استفاده کرد و باید از یکسری اصول پیروی کرد. رنگ پارکت لمینت نقش زیادی بر کوچک یا بزرگ دیده شدن فضا دارد. علاوه بر آن رنگ پارکت لمینت در روحیه‌ی افراد تاثیرگذار است. همچنین متناسب بودن رنگ لمینت با رنگ سایر مبلمان حائز اهمیت است.

پارکت لمینت از عناصر مهمی به شمار می‌رود و از این‌رو در انتخاب رنگ آن باید دقت کافی صورت گیرد. اگر شما به دنبال احساس آرامش زیادی هستید و دوست دارید که محیط شادی را داشته باشید می‌توانید رنگ پارکت لمینت خود را از طیف رنگی روشن، مانند سفید، کرم، بژ، قهوه‌ای روشن  انتخاب نمایید. اگر شما به دنبال ایجاد محیطی گرم و دوستانه هستید بهترین پیشنهاد استفاده از طیف رنگی قهوه‌ای، فندقی و تیره‌تر است. این طیف رنگی فضایی لوکس را نیز ایجاد می‌کند. و اگر شما به دنبال ایجاد محیطی هستید که احساس خنک بودن را به شما القا کند طیف رنگی خاکستری بهترین پیشنهاد است.

پارکت لمینت

نکات مهم و مؤثر در انتخاب رنگ پارکت لمینت

پارکت لمینتی که برای فضای مدنظرتان انتخاب می‌کنید باید متناسب با سلیقه‌ی شما باشد و با مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز همخوانی داشته باشد. از این‌رو در انتخاب رنگ پارکت لمینت باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به تفضیل به آن‌ها می‌پردازیم.

توجه به فضایی که پارکت لمینت در آن نصب می‌شود

پرواضح است که هر رنگی برای هر مکانی مناسب نیست و برای انتخاب رنگ پارکت باید به کاربری مکان‌ها توجه داشت. هر مکانی با توجه به کاربری خود، رنگ خاصی را اقتضا می‌کند. برای نمونه بهتر است برای دفاتر و محیط‌های رسمی و اداری از رنگ‌های تیره استفاده کرد تا فضایی لوکس ایجاد شود. از سوی دیگر، خانه مکانی برای استراحت است و هرچه از رنگ‌های روشن و گرم استفاده شود، فضایی صمیمانه و گرمی شکل می‌گیرد. 

هماهنگی رنگ پارکت لمینت با رنگ مبلمان

رنگ لمینت شما باید متناسب با سایر وسایل انتخاب شود. هر چه تعادل بیش‌تری بین رنگ پارکت لمینت با رنگ سایر وسایل از جمله مبلمان، رنگ پرده‌ها و میز ناهارخوری و … باشد، فضا دلنشین‌تر خواهد شد. البته توجه داشته باشید که یکدستی بیش از حد نیز از نظر بصری جلوه‌ی خوبی ندارد.

هماهنگی رنگ پارکت لمینت با رنگ دیوار و سقف

یکی دیگر از نکاتی که شما باید هنگام انتخاب پارکت لمینت به آن توجه کنید، هماهنگی آن با رنگ دیوارها و سقف است. در صورتی که رنگ پارکت لمینت و سقف روشن باشد و رنگ دیوارها تیره، فضایی باریک و بلند خواهید داشت. اگر رنگ دیوارها و سقف روشن باشد، شما می‌توانید برای پارکت لمینت خود از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا فضایی پهن و عریض را ایجاد کنید. در صورتی که دیوارها با کاغذدیواری‌های طرح‌دار و شلوغ پوشیده شده‌اند، بهتر است از رنگ روشنی برای لمینت انتخاب کنید تا فضایی متعادل داشته باشید.

توجه به میزان رفت‌وآمدها در مکان مدنظر

لازم است بدانید که پارکت لمینت تیره‌رنگ به سادگی خط‌و‌خش و عیب‌های چوب را نشان می‌دهد. در نتیجه برای مکان‌های پررفت‌و آمد مانند مکان‌های تجاری مناسب نیست. اگر قصد نصب پارکت لمینت برای فضاهای پررفت‌وآمد را دارید بهتر است از طیف رنگی روشن استفاده نمایید. یا اگر حیوان خانگی دارید پیشنهاد ما انتخاب پارکت لمینت روشن است که از این‌نظر دید کم‌تری نسبت به رنگ تیره دارد.

در نظر گرفتن نظافت و تمیز کردن محیط

رنگ‌های تیره به سادگی گردو‌غبار را نشان می‌دهند به همین دلیل اگر امکان گردگیری مرتب را ندارید بهتر است پارکت لمینت خود را از بین رنگ‌های روشن انتخاب نمایید. از سوی دیگر ضعف رنگ‌های روشن، در نشان دادن لکه‌ها است.

در نظر گرفتن میزان نور در انتخاب لمینت

نورگیر بودن فضای مورد نظر یکی از معیارهای مهم در دکوراسیون است. پارکت لمینت‌ها در طیف رنگی روشن تا تیره تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و میزان نور فضای مدنظرتان پارکت لمینت خاص خود را انتخاب کنید. از این رو اگر فضای مدنظر شما داری نور طبیعی مناسبی است شما می‌توانید با انتخاب پارکت تیره فضایی شیک ایجاد کنید. ولی از آن‌جایی که امروزه فضای شهری عمدتا با تراکم بالای ساختمان‌ها مواجه است، در نتیجه تعداد پنجره‌ها کم است و نور طبیعی کمی وارد فضا می‌شود که اصولا با نور مصنوعی جبران می‌شود. برای فضاهایی با نور کم نیز، پارکت لمینت روشن تناسب خوبی را ایجاد می‌کند.

در نظر گرفتن متراژ در انتخاب لمینت

اگر در فضاهای کوچک از طیف رنگی تیره استفاده کنید، فضای شما کوچک‌تر و دلگیرتر می‌شود. در نتیجه در انتخاب رنگ پارکت لمینت توجه کنید که برای فضاهای کوچک با نور کم از پارکت لمینت رنگ روشن استفاده کنید. همچنین برای این‌که متراژ فضای موردنظرتان بزرگ‌تر دیده شود بهتر است از یک رنگ یکسان برای تمام فضای خود استفاده کنید. اگر شما طرفدار رنگ‌های تیره هستید و خانه‌ای با مساحت زیاد دارید، با لمینت تیره فضایی لوکس خواهید داشت.

بهترین رنگ پارکت لمینت برای سالن پذیرایی

سالن پذیرایی مکانی است که تمامی اهل خانه در آن جمع می‌شوند و ساعات زیادی را با هم می‌گذرانند. همچنین تنها نقطه‌ای از خانه‌ است که همیشه جلو دید مهمان‌ها است. در نتیجه نحوه‌ی دکوراسیون آن بسیار مهم است و در انتخاب رنگ پارکت لمینت  برای این قسمت از خانه باید دقت ویژه‌ای صورت بگیرد.

تمام نکاتی که در بالا ذکر شد برای انتخاب رنگ پارکت لمینت برای پذیرایی نیز کاربرد دارند. در انتخاب پارکت لمینت پذیرایی خود لازم است که به کوچکی و بزرگی آن، میزان نورگیر بودن آن، رنگ مبلمان، پرده‌ها و سایر وسایل موجود در این قسمت از خانه و نوع طرح پارکت لمینت توجه داشته باشید.

    ما در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات لازم و ضروری درباره‌ی اهمیت رنگ پارکت لمینت در دکوراسیون را به شما ارائه بدهیم. با این‌حال توجه داشته باشید که بسیار مهم است رنگ وسایل خانه یا محل کار شما متناسب با سلیقه‌‌تان باشد. از این‌رو در انتخاب پارکت لمینت نیز   رنگی را انتخاب کنید که به دلتان می‌نشیند. در این صورت تا مدت‌ها از آن راضی خواهید بود و همواره حس خوشایندی خواهید داشت. برای دریافت هرگونه اطلاعات و مشاوره نیز می‌توانید بر روی اطلاعات کامل کارشناسان ما در شرکت ایده‌آرای راشین حساب کنید. 

و در نهایت  به کمک آن‌ها تصمیم درستی را بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *