اتاق کودک یکی از فضاهای خانه است که نوع دکوراسیون آن برای والدین اهمیت خاصی دارد. یکی از موارد تاثیر گذار در طراحی اتاق کودک دیوارپوش است. همان‌طور که مطلع هستید انواع دیوارپوش در بازار موجود است ولی همگی آن‌ها برای اتاق کودک مناسب نیستند. هدف ما در این مقاله پرداختن به بهترین دیوارپوش‌ اتاق کودک است.

اهمیت دیوارپوش اتاق کودک

از آن‌جایی که دیوارها بخش زیادی از هر مکانی را به خود اختصاص می‌دهند نوع پوشش آن‌ها اهمیت زیادی دارد. این موضوع زمانی بااهمیت‌تر‌ می‌شود که بخواهیم دیوارپوش را برای اتاق کودک انتخاب کنیم. زیرا دکوراسیون اتاق کودک ویژگی‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان از هر متریالی برای آن استفاده کرد. ضمن این‌که اتاق کودک فضایی است که کودک شما وقت زیادی را در آن‌جا مشغول بازی و خواب و … است. پس دیوارپوش باید به گونه‌ای انتخاب شود که آرامش و سلامتی کودک حفظ شود.

ویژگی‌های دیوارپوش اتاق کودک

امروزه انواع دیوارپوش در بازار وجود دارد ولی شما نمی‌توانید از هر نوع دیوارپوشی برای اتاق کودک‌تان استفاده کنید. دیوارپوش اتاق کودک باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • قابل شستشو بودن

قابل شستشو بودن جزء معیارهای مهم در انتخاب دیوار پوش برای اتاق کودک است. زیرا کودکان شیطنت‌های خاص خودشان را دارند و اکثرا علاقه‌مند به نقاشی کردن بر روی دیوار هستند. به همین دلیل استفاده از دیوارپوشی که قابلیت تمیز شدن داشته باشد مهم است.

  • ضد ضربه بودن

یکی دیگر از ویژگی‌های دیوارپوش اتاق کودک، داشتن جنسی نرم و حالتی ارتجاعی است. زیرا ممکن است کودکان هنگام بازی با دیوار برخورد کنند که در صورت سخت بودن جنس دیوارپوش، کودک آسیب می‌بیند. همچنین کودکان علاقه‌مند به پرتاب کردن اشیاء به دیوار هستند که در صورت نرم بودن جنس دیوارپوش آسیبی به دیوار و همچنین دیوارپوش وارد نمی‌شود.

  • آنتی باکتریال بودن

کودکان بدنی حساس دارند و از این‌رو سیستم ایمنی‌شان در برابر هرگونه آلودگی و عفونت ضعیف می‌باشد و سریع واکنش نشان می‌دهند. از این‌رو ضد باکتریال بودن دیوارپوش اتاق کودک از معیارهایی است که حین خرید دیوارپوش باید به آن توجه کنید.

  • رنگ دیوارپوش

می‌توان گفت که جذاب‌ترین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب دیوارپوش اتاق کودک، رنگ آن است. امروزه دیوارپوش‌های متعددی در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند که انتخاب شما را آسان‌تر می‌کنند. انتخاب رنگی که مورد علاقه‌ی کودک باشد و از سوی دیگر فضایی متعادل را ایجاد کند و متناسب با شخصیت کودک باشد اهمیت بالایی دارد. همچنین شما می‌توانید از طیف رنگی مورد علاقه‌ی کودک‌تان در اتاقش استفاده کنید.

  •  داشتن طرح‌های جذاب و متنوع

کودک جذب چیزهای جذاب و هیجان‌انگیز می‌شود. در نتیجه دکوراسیون اتاق کودک باید به گونه‌ای باشد که جذابیت بالایی برای کودک داشته باشد.  به همین دلیل در انتخاب دیوارپوش برای اتاق کودک‌تان به جذاب بودن آن توجه کنید. امروزه تولیدکنندگان به این مورد توجه دارند و دیوارپوش‌های متنوعی با طرح و رنگ‌های جذاب به بازار عرضه می‌کنند.

دیوارپوش اتاق کودک
  • قابل تعمیر و تعویض

شما نمی‌توانید از کودک انتظار داشته باشید که مانند افراد بزرگسال مراقب وسایل خود باشند. بیش‌تر کودکان شخصیتی بازیگوش و تجربه‌گرا دارند و از این‌رو  ممکن است به وسایل خود آسیب وارد کنند. دیوارپوش نیز از این امر مستثنا نیست و گاهی دچار آسیب‌های جدی می‌شود. از این‌رو هنگام خرید دیوارپوش برای اتاق کودک این موضوع را در گوشه‌ی ذهن‌تان داشته باشید. دیوارپوشی انتخاب کنید که در صورت آسیب دیدن، بتوان آن را تعمیر و یا تعویض کرد. دیوارپوش‌های فومی پشت چسب‌دار یا پنل‌های دیواری این قابلیت را دارند که در صورت آسیب دیدن با تایل‌های جدید تعویض شوند.

  • انواع دیوارپوش اتاق کودک

دیوارپوش‌های متنوعی برای اتاق کودک وجود دارد که در ادامه به طور کامل به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  • دیوارپوش فومی

یکی از بهترین دیوارپوش‌ها برای اتاق کودک دیوارپوش فومی است. این دیوارپوش به دلیل جنس نرم و ارتجاعی خود، برخورداری از تنوع رنگی و طرح‌های متنوع و کودکانه برای اتاق کودک بسیار مناسب است.

  • دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی جزء دیوارپوش‌های محبوب و پرطرفدار برای اتاق کودک به شمار می‌رود. این دیوارپوش‌ جنسی نرم و انعطاف‌پذیر دارد و آنتی باکتریال است همچنین قابلیت شستشو  و قیمت مناسبی دارد. ضمن این‌که نصب آن بسیار آسان است و نیاز به نصاب حرفه‌ای ندارد. این ویژگی‌ها وقتی با طرح‌های کودکانه و کارتونی برجسته تلفیق می‌شود جذابیت خاصی به اتاق کودک می‌بخشد. دیوارپوش‌ سه بعدی نمونه‌های مختلفی دارد که از بهترین نمونه‌های آن می‌توان به دیوارپوش سه بعدی پلیمری اشاره کرد که امکان چاپ طرح مورد نظر بر روی آن وجود دارد.

دیوارپوش اتاق کودک
  • دیوارپوش پی وی سی

اگر طول عمر دیوارپوش برای شما الویت دارد پیشنهاد ما استفاده از دیوارپوش پی وی سی است. این دیوارپوش نسبت به سایر دیوارپوش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم از مقاومت بیش‌تری در برابر ضربه، خط‌‌و‌خش، رطوبت و آب برخوردار است. ضمن این‌که از طرح‌ و رنگ‌های متنوعی نیز برخوردار است و همچنین خاصیت آنتی‌باکتریال دارد. از این‌رو دیوارپوش پی وی سی برای اتاق کودک گزینه‌ی مناسبی است. به تمام موارد اشاره شده، قیمت مناسب و مقرون به صرفه را نیز اضافه کنید. 

  • کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین دیوارپوش‌ها به شمار می‌رود. با رشد تکنولوژی قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دیوارپوش نیز رشد کرد و همچنان به عنوان یک محصول پرطرفدار به شمار می‌رود. امروزه کاغذدیواری‌های متنوع با طرح و رنگ‌های جذاب و کودکانه در بازار وجود دارد که می‌توانید برای اتاق کودک‌تان استفاده کنید. کاغذدیواری‌های نسل جدید قابل شستشو هستند و از این نظر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. ضمن این‌که از طرح‌های متنوع  کارتونی و فانتزی  برخوردارند و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

همان‌طور که ذکر آن رفت اتاق کودک یکی از فضاهای مهم در دکوراسیون است که نمی‌توان از هر متریالی برای آن استفاده کرد. ولی جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا  تولید کننده‌ها با درنظر گرفتن این موضوع دست به تولید محصولاتی زده‌اند که مطابق با شرایط کودک است. در این میان بهترین دیوارپوش اتاق کودک شامل دیوارپوش فومی، سه بعدی، پی ‌وی سی و کاغذدیواری است. شما می‌توانید هر یک از این محصولات را در سایت راشین مشاهده نمایید.

امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب دیوارپوش مناسب برای اتاق کودک دلبندتان کمک کرده باشد. با این وجود اگر شما همچنان دچار تردید هستید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید، می‌توانید با مشاوران ما در  ایده‌ آرای راشین در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *