این مقاله ، مزایا و معایب چمن مصنوعی را فهرست می کند و آن را با چمن واقعی مقایسه می کند تا مزایای انتخاب چمن مصنوعی نسبت به چمن واقعی را برجسته کند. بسیاری از مردم به چمن مصنوعی علاقه دارند زیرا با سبک زندگی مدرن و پرمشغله راحت تر است.

مزایای چمن مصنوعی

  • چمن مصنوعی یک راه حل بسیار هوشمندانه و مناسب برای شما است و دارای مزایای متعددی است که آن را برای استفاده راحت تر می کند.
  • چمن مصنوعی همیشه در همه نوع آب و هوا از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسد. زیرا آب و هوا تأثیر مستقیمی بر ظاهر چمن ندارد. در تمام طول سال، صرف نظر از آب و هوا، سبز، مرتب و زیبا خواهد ماند.
  • چمن مصنوعی برای مالک بسیار راحت تر است زیرا به نگهداری زیادی نیاز ندارد. چمن مصنوعی مانند چمن واقعی نیازی به آبیاری، کود دهی یا گیوه گیری ندارد.
  • صرف زمان کمتر برای نگهداری چمن به معنای زمان بیشتری برای لذت بردن از باغ خود است.
  • چمن مصنوعی مانند چمن زنی واقعی برای بریدن نیازی به استفاده از چمن زنی ندارد. ماشین های چمن زنی برای محیط زیست مضر و بالقوه خطرناک هستند. از آنجایی که چمن مصنوعی شما برای نگهداری از آن نیازی به ماشین چمن زنی ندارد، این امر آلودگی هوا ناشی از ماشین های چمن زنی را کاهش می دهد و چمن شما را برای محیط زیست بهتر می کند.
  • نگهداری آسان چمن مصنوعی برای کاربران مسن تر و ناتوان که ممکن است چمن زنی و نگهداری از چمن خود را دشوار بدانند، مفید خواهد بود. چمن مصنوعی برای استفاده در خانه های مراقبتی و مراکز بازنشستگی عالی است.
  • افرادی که برای مدت طولانی دور از خانه زندگی می کنند یا زیاد کار می کنند و اغلب در خانه نیستند، می توانند از چمن مصنوعی بهره مند شوند، زیرا مانند چمن طبیعی رشد نمی کند و بنابراین نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد.

چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی نیازی به آبیاری ندارد. این برای محیط زیست بهتر است زیرا مصرف آب را کاهش می دهد. با قطع لوله شلنگ و استفاده از آبپاش، هم می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید و هم در قبض آب خود صرفه جویی کنید.

چمن مصنوعی
  • چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی مناسب است. حیوانات خانگی نمی توانند آن را حفر کنند و مانند علف واقعی خراب کنند، بنابراین حتی اگر گربه و سگ داشته باشید چمن شما سالم و بهداشتی می ماند و تحت تأثیر ادرار قرار نمی گیرد و به راحتی تمیز می شود. این باعث می شود که چمن برای استفاده در مکان هایی مانند لانه ها ایده آل باشد. به‌علاوه ، سگ‌ها به اندازه چمن طبیعی دوست دارند روی آن بازی کنند. فضولات حیوانات به راحتی با استفاده از مواد شوینده سبک و آب یا یکی از محصولات حیوان‌پسند ما از چمن پاک می‌شوند.
  • چمن مصنوعی در طول زمان می تواند گزینه مقرون به صرفه تری باشد . این به این دلیل است که چمن طبیعی با اضافه کردن هزینه کودها، آفت کش ها، قیچی چمن، شیلنگ ها، دستگاه های چکش کن، چنگک زن، علف کش ها، ماشین های چمن زنی، آب و خوراک چمن مورد نیاز برای نگهداری گران می شود. این باعث می شود که طول عمر آن نسبت به چمن واقعی مقرون به صرفه تر باشد.
  • ظاهر چمن مصنوعی در طول زمان بسیار بهبود یافته است و بسیاری از سطوح بالاتر ظاهر طبیعی بسیار متقاعد کننده ای دارند. چمن مصنوعی ما به خوبی چیز واقعی به نظر می رسد و احساس می کند.
  • چمن مصنوعی همچنین می تواند برای افرادی که سبک زندگی پرمشغله ای دارند بسیار مفید باشد زیرا نیاز به نگهداری کمی دارد. اگر زمان کمی برای نگهداری از باغ دارید، چمن مصنوعی انتخاب مناسبی است زیرا برای حفظ ظاهر خوب نیازی به نگهداری ندارد.
  • چمن مصنوعی بدون توجه به آب و هوا قابل استفاده است. به عنوان مثال، در ورزش، آب و هوا بازیکنان را از استفاده از چمن عقب نمی اندازد.
  • در گرما، چمن مصنوعی نمی‌میرد یا مانند چمن طبیعی کم آب می‌شود.
  • چمن مصنوعی طیف گسترده ای از رنگ، انبوه، طول، تراکم، بافت، نخ و گزینه های طرح را به مشتری ارائه می دهد که به این معنی است که می توانید آن را مطابق با نیازها و سبک انتخابی خود به صورت صفارشی بخرید .چمن مصنوعی بسیار متنوع است. نه تنها در باغ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، بلکه می‌تواند برای طیف وسیعی از اهداف و در تنظیمات مختلف از جمله روی عرشه، کنار استخر، تراس‌های پشت بام، مناطق بازی، دفاتر، فضاهای نمایشگاهی، بالکن‌ها، رستوران‌ها، هتل ها، سالن های ورزشی و زمین های گلف استفاده شود.

در صورت نصب صحیح، چمن مصنوعی دارای خواص زهکشی عالی (تا 60 لیتر در دقیقه!) در هنگام بارندگی است و در بسیاری از موارد سریعتر از چمن طبیعی خشک می شود.

چمن مصنوعی
  • چمن مصنوعی برای محافظت فوق العاده در برابر نور خورشید در برابر اشعه ماوراء بنفش تثبیت شده است. این بدان معنی است که در زیر نور خورشید محو یا تغییر رنگ نمی دهد و رنگ سبز پر جنب و جوش خود را حفظ می کند.
  • چمن مصنوعی بسیار مناسب کودکان است. بدون آشفتگی، نرم و بالشتک شده است، بنابراین برای بازی مناسب است، و به مواد شیمیایی یا آفت کش نیاز ندارد، بنابراین ایمن تر است. این باعث می شود برای بچه ها عالی باشد.
  • اکنون بسیاری از مدارس چمن مصنوعی را برای ایجاد محیطی امن و تمیز برای بازی و یادگیری در یک کلاس درس در فضای باز نصب کرده اند.
  • چمن مصنوعی بدون آلرژی است. گرده چمن عامل زیادی برای ایجاد آلرژی است، در حالی که چمن مصنوعی بدون گرده باقی می ماند تا بتوانید در تمام طول سال عاری از هر گونه آلرژی بمانید.
  • دیگر از گل رنج نمیبرید . چمن مصنوعی بدون گل و لای است، بنابراین می‌توانید دیگر منتظر رد پاهای گل‌آلود، لکه‌های گل‌آلود و سگ‌هایی نباشید که سوراخ‌های گلی را در چمن حفر کنند و رد پنجه‌ها را وارد خانه کنند.
  • چمن مصنوعی برای مناطق سایه‌دار ایده‌آل است زیرا چمن مصنوعی برای تازه و سالم ماندن به نور خورشید نیاز ندارد. بدون نور خورشید، چمن واقعی می تواند بمیرد و مراقبت از مناطق سایه دار را دشوار می کند. چمن مصنوعی قهوه ای نمی شود، و برای مناطق سایه دار که در آن چمن واقعی در تلاش برای رشد است، ایده آل است.
  • نسبت به علف های هرز بسیار مقاوم تر از چمن طبیعی است بنابراین احتمال رشد علف های هرز از طریق چمن مصنوعی کمتر از چمن واقعی است.
  • ماندگاری بسیار بالایی دارد و با استفاده معمولی حدود 15 سال طول عمر دارد.
  • برای چمن مصنوعی به هیچ کود یا آفت کش نیاز نیست، همانطور که برای چمن طبیعی مورد نیاز است. این کار آلودگی زمین ناشی از کود و آفت کش را کاهش می دهد و باغ شما را عاری از مواد شیمیایی نگه می دارد که برای محیط زیست بسیار بهتر است.
  • چمن مصنوعی به دلیل موادی که از آن ساخته شده، عاری از آفت می ماند. از سوی دیگر، چمن طبیعی محیط مناسبی را برای حشرات و آفات فراهم می کند که برای خلاصی از چمن خود نیاز به صرف زمان، تلاش، پول و آفت کش های مضر دارید.
  • برخلاف چمن طبیعی، چمن مصنوعی مستعد سیل یا خشکسالی نیست. چمن ما به سرعت تخلیه می شود، بنابراین غرق آب یا سیل نمی شود. به همین ترتیب، نیازی به آب ندارد، بنابراین تحت تأثیر کمبود آب یا خشکسالی قرار نخواهد گرفت. در هر شرایط آب و هوایی پر جنب و جوش به نظر می رسد.
  • چمن مصنوعی برای فضاهای کوچک مانند تراس های پشت بام یا محوطه های باغ کوچک در شهرهای بزرگ که فضای بیرونی محدود است ایده آل است. این باعث می شود فضاهای به ظاهر غیرقابل استفاده روشن تر و قابل استفاده برای چندین کاربرد جدید باشند.
  • نگهداری از چمن بسیار آسان است. به سادگی زباله ها را با استفاده از دمنده برگ، برس یا چنگک پاک کنید و اگر چمن کثیف شد و نیاز به تمیز کردن داشت، آن را با استفاده از مواد شوینده و برس شلنگ کنید.
  • چمن مصنوعی از دوام بالایی برخوردار است. این می تواند در برابر سایش مقاومت کند، در برابر آب و هوا مقاوم است، خشک نمی شود، غرق در آب نمی شود و قربانی هجوم آفات نمی شود. این بسیار قوی تر از چمن واقعی است.
  • چمن ما می تواند در پایان عمر خود بازیافت شود تا بتوان آن را به محصولات دیگر تبدیل کرد. این امر باعث کاهش دفن زباله، حفظ منابع، جلوگیری از آلودگی و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. این باعث می شود محصولات چمن مصنوعی ما بسیار پایدار باشد و تأثیر آن بر محیط زیست کاهش یابد.

واضح است که مزایای چمن مصنوعی بسیار است. چمن مصنوعی کم نگهداری، بادوام، دوستدار حیوانات خانگی، ماندگاری طولانی، مقرون به صرفه است، گزینه های طراحی انعطاف پذیری را ارائه می دهد و فضای سبز و پر جنب و جوشی را به شما می دهد که می توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید.

برگرفته از سایت :

www.lazylawn.co.uk

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *