در این مقاله قصد داریم آموزش نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی را توضیح دهیم. اگر کاغذ دیواری که روی دیوارتان است را دوست ندارید یا به یک تغییر جدید نیاز دارید، می‌توانید از  کاغذ دیواری دیگری استفاده کنید. برای ایجاد تنوع در ظاهر دیوارهایتان، سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا می‌توانیم برای ایجاد تغییر کاغذ دیواری‌های جدید را روی کاغذ دیواری های  قدیمی‌ها نصب کنیم؟

جواب سوال شما مثبت است اما نیازمند رعایت اصول می‌باشد.

آیا می‌توان کاغذ دیواری را روی کاغذ دیواری قدیمی نصب کرد؟

 

عواملی که باید بررسی شوند:

دو نوع کاغذ دیواری وجود دارد: 1- کاغذ دیواری قابل شست‌وشو  2- کاغذ دیواری غیر قابل شست‌وشو

کاغذ دیواری غیر قابل شست‌وشو را می‌توان روی آن دوباره کاغذ دیواری جدید نصب کرد. ولی کاغذ دیواری وینیل که قابل شست‌وشو می‌باشد را نمی‌توان مجدد روی آن کاغذ دیواری نصب کرد.

پس اگر کاغذ دیواری جدید نمی‌چسبد باید یک لایه دیگر به بالای آن اضافه کنید تا قالب شود. شما می‌توانید آن را بردارید قبل از اینکه کاغذ دیواری جدید را بگذارید. اما پیشنهاد ما به شما این است که کاغذ دیواری را روی کاغذ دیواری قدیمی قرار ندهید چون باعث ایجاد برجستگی و قلمبگی روی سطح دیوار می‌شود.

اگر شما نمی‌دانید که کاغذ دیواری شما قابل شست‌وشو هست یا نه با یک اسفنح نمدار با کمی آب داغ روی سطح آن (قسمت کناری) کاغذ دیواری بکشید. اگر کل کاغذ دیواری به یک مرتبه مرطوب و خیس شد مشخص می‌شود که  قابل شست‌وشو هست یا خیر.

آیا می‌توان کاغذ دیواری را روی کاغذ دیواری قدیمی نصب کرد؟

موقعیت کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری شما در حال حاضر ترک خورده است یا بلند شده، شما باید کامل آن را بردارید قبل از اینکه کاغذ دیواری جدید را نصب کنید. اگر کاغذ دیواری در حمام شما خیلی قدیمی شده و برای محیط مرطوب مناسب نیست ما پیبشنهاد می‌کنیم آن را بکنید قبل از اینکه کاغذ دیواری جدید را نصب کنید تا زیر آن کپک نزند.

 

رنگ کاغذدیواری قدیمی

اگر کاغذ دیواری شما در حال  حاضر خیلی تیره شده یا الگوهای برجسته دارد ممکن است کاغذ دیواری جدید شما آن را نشان بدهد. اگر شما می‌خواهید تست کنید یک کاغذ دیواری جدید بخرید و زیر آن بگذارید و ببینید طرح آن از زیر نشان داده می‌شود یا خیر.

 

میزان لایه‌های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری بیشتر از یک لایه پیشنهاد نمی‌شود. بنابراین اگر شما می‌دانید یک لایه از کاغذ دیواری روی دیوار است باید به این موضوع توجه کنید که تقاطع قسمت بالایی کاغذ دیواری روی دیوار است، آن را از روی دیوار بردارید. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید یک گوشه از کاغذ دیواری را برش دهید تا ببینید آیا لایه دیگری زیر آن وجود دارد.

آموزش کندن کاغذ دیواری

 

آموزش نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قبلی 

مرحله اول :

اول از همه به قلمبگی، شکاف و بلند شدگی کاغذ دیواری توجه کنید. اگر می‌بینید که قلمبه یا سوراخ است، با نقاشی یا پتینه آن را پر کنید و اجازه بدهید خشک شود. سطوح آن را سمباده بکشید و مطمئن شوید که سطح آن صاف شده و اگر هر گونه درزی دارد آن را با بتونه بگیرید.

آموزش نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی

مرحله دوم :

زمانی که شما با آب کار می‌کنید حتما خروجی‌های الکترونیکی را ببندید. روی پریزهای برق را بپوشانید و یک برزنت بذارید که آب چکه نکند. زمانی که شما می‌خواهید دیوار را شست‌وشو بدهید، تمام خروجی‌ها را با چسب نواری بپوشانید تا از ورود آب جلوگیری شود.

دیوار را از هرگونه گرد و غبار و خاک تمیز کنید. سپس سطل را با ترکیبی از آب گرم و با یک قاشق سوپ خوری اندازه بگیرید. مایع ظرفشویی در آب بریزید، اسفنج را در داخل این ترکیب قرار دهید و آب اضافی آن را بگیرید. به صورت خیلی آرام دیوار را شست‌وشو دهید. مطمئن شوید که دیوار کاملا خیس نشود. چون کاغذ دیواری قدیمی ممکن است کنده شود. اجازه دهید دیوار خشک شود قبل از اینکه به مرحله بعد بروید.

 

مرحله سوم :

با یک تی رول مانند روی سطح دیوار بکشید. الان شما می‌توانید شروع به نصب کاغذ دیواری کنید. بستگی به نوع کاغذ دیواری دارد که انتخاب می‌کنید. شما ممکن است  به سطل آب و چسب کاغذ دیواری برای چسباندن نیاز داشته باشید. مطمئن شوید به طور دقیق روی کاغذ دیواری تنظیم شود. از یک برس مخصوص کاغذ دیواری برای خارج کردن هوا از زیر آن استفاده کنید.

شرکت راشین امیدوار است با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد آموزش نصب کاغذ دیواری بر روی کاغذ دیواری قدیمی را کسب کرده باشید.

برگرفته از سایت: www.wayfair.com

 

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *